< Till bloggens startsida

- Göra lite nytta va? -

Sitter i skola , sista lektionen som är 2 timmar, yay! xD
Vi är bara tre personer här och har ingen lärare för hon är på möte och vi vet inte när hon kommer tillbaka, får man mycket gjort då, NEJ!


- Försovit mig idag -.-' -

Jag har inte hört klockan överhuvudtaget imorse?
Har inte sovit så där jätte bra inatt men måste ha somnat in runt 5 tiden, hamnat i en djup sömn eller något.
Mamma kommer in och väcker mig efter sjuk " Jonna, du har inte hört klockan " är vad jag hörde och sen om hon sa något annat är ju en annan femma xD

Nu väntar jag på bussen till skolan.
Hoppas ni kommer ha en bra dag!


- Förslag på födelsedagspresenter till en bästa vän sökes -

Det står helt still i huvudet.
Min bästa vän fyller 21 nästa månad och jag har ingen aning om vad jag kan köpa.
Hon har typ allt man kan ha känns det som haha!
Funderar på att något snuskigt, något till hemmet eller bara en myskväll tillsammans.
Jag och Andreas funderar på vad.
Vi får se vad vi kommer fram till.
Kan inte skriva ut exakt här, vet inte om hon läser xD

Sitter i alla fall i skolan helt själv, förutom tvåorna men umgås inte med någon av dom. Ingen i min klass är här.
Dajana var här innan men hon var tvungen att hå hem för hon mådde dåligt.
Hoppas jag får sluta snart!


- Huvudvärk -

Jag tänkte faktiskt gå och lägga mig, titta på någon film och sen sova. Upp tidigt imorgon!
Har sådan huvudvärk, ätit och druckit för dåligt idag känner jag.
Så vi hörs imorgon eller om jag kanske uppdaterar senare om jag inte somnar ifrån filmen.¨
God natt och sov sött! :*



- Återkommer om en liten stund -

Äntligen har jag bra internet igen med lite pill med internetsladden.
Nu ska jag in i duschen och göra mig så fräsch det bara går, känner mig så äcklig just nu.
Hörs om en liten stund.

- Önskar jag kunde! -

Detta var en jobbig kväll/natt.
Alla känslor kommer på en och samma gång, vilket gör att jag börjar gråta och kan inte kontrollera det.
Jag brukar alltid kunna stoppa tårarna men idag, ikväll och inatt så fungerade det inte.
Jag saknar min älskling så otroligt mycket, mer än vad jag brukar göra?
Låter fel kanske men fatta mig rätt.
Har tillbringat hela mitt sportlov tillsammans med honom.
Jag har vaknat upp med honom, somnat i hans armar varje kväll. Vi har gjort allting tillsammans, tyvärr var han sjuk första helgen jag kom så vi kunde inte göra så mycket, jag tog hand om honom istället.

Förstår verkligen varför inte varför det var så jobbigt och svårt att säga hejdå till honom på tågstationen, redan där höll jag på att börja gråta... Pinsamt, undrar om han märkte någonting.
Jobbigaste var när jag vinkade honom hejdå inne på tåget, att se den man älskar mest utav allt åker därifrån.
Helt galet.

Nu när jag ska gå och lägga mig så inser jag att jag ska sova helt själv utan honom?
Där brast det igen för mig, började stortjuta i kudden så att ingen skulle höra såklart.
Hade bara gråtit ännu mer om tex mamma hade kommit in och fråga " Gråter du Jonna, varför då? " och bla bla bla.
Nu vet ni det.
Varför jag grät, är för att jag saknar Andreas extremt mycket.



- Hemma i Oskarström igen -

God kväll på er allihopa, ensam i min stol.
Resan hem gick bra, dock vart jag så åksjuk sista vägen så jag trodde jag skulle spy ner hela vagnen.
När jag kom hem fick jag sån jäkla go kram av Alwin, som jag har saknat honom och alla i familjen.
Det var väldigt jobbigt att lämna Oskarshamn.
Det var svårt att hålla tillbaka gråtet när jag och Andreas kysstes och kramades hejdå.
Nästan så att jag börjar gråta nu när jag skriver detta, jättejobbigt!
Varför skulle det vara så svårt idag?
Kanske beror på att jag var där i 9 dagar istället för en helg?

När jag i alla fall hade hoppat på tåget, fått gulliga sms från älskling så brast det helt.
Hoppas ingen såg, för jag tycker inte om att gråta offentligt och jag brukar annars inte gråta.
Torkade bort tårarna och klistrade på ett fejk smile som knappt fungerade när tjejen kom som jag skulle köpa biljett av. Tror hon såg på mig att jag var ledsen, var nog glansig i ögonen.
Nu är jag i alla fall hemma.
Tittar på Big Brother LIVE.
Ska snart bädda ner mig, klockan sprang iväg helt plötsligt?
Aja, god natt på er och hoppas ni har haft en bra helg/sportlov.

- Nördar The Sims Pets på ps3 -

God kväll, sen kväll.
Hoppas ni haft en bra dag, vad har ni gjort? :)
Vad gör ni ikväll?

Själv har jag haft en kanon dag, vart i Kalmar och shoppat.
Andreas köpte ett Playstation 3 + några spel. Min önskan var The Sims Pets.
Sitter och spelar det nu i one piece, riktigt härligt.


- VILA en stund -

Jag är så otroligt trött, ska passa på att vila en stund innan älskling kommer hem. Dels för att vara lite piggare till kvällen då vi ska umgås med ett par kompisar. Äta lite gott och titta på någon film kanske.


- Fredag, en riktigt slö dag! -

Andreas ringde och väckte mig klockan 10 imorse, då kände jag att jag verkligen inte ville gå upp fast jag sa att jag skulle göra det.
Vi var ju och åt på Steak House med Erik och Anna igår, herreud vad god mat det är där.
Åt tills jag sprack, mådde så otroligt dåligt efterråt + huvudvärk som lyckligtvis försvann av sig själv utan några huvudvärkstabletter. Thank you god!
Idag mår jag sådär, ont i magen och ryggen.
Magen beror ju helt klart på igår, åt för mycket, föööör mycket helt enkelt.
Och ryggen då... Legat väldigt konstigt inatt.... Det är inte lätt att sova som man ska när man har en pojkvän som ska ligga PÅ en, bokstavligt talat på en.
När jag gick och la mig inatt så direkt när jag hade lagt mig ner så kommer Andreas och slänger sin kropp över mig, rullar på mig och armbågar min rygg på något jävla vänster haha!
Bjuder på en bildbomb!
Gud vilket gulligt öra jag har!

- Äta ute ikväll -

Klockan 6 ikväll så ska jag och Andreas äta ute med ett par kompisar.
Gissa vad vi ska äta, Steak House!
Något av det godaste som finns, älskar verkligen kött. Jag skulle aldrig klara mig utan kött, fisk eller något sånt.
Jag åt för första gången på Steak House här i Oskarshamn i vintras tror jag, tidig vinter tror jag.
Annars har jag aldrig ätit det för jag har ärligt talat inte haft råd, jättedyrt men fett värt att betala över 200 för en stek liksom. Eller vad man nu ska äta!
Så ikväll blir det all in.
Smink och klä upp sig, vilket jag inte gjort sen nyår haha!

- Frågor! -

Om mitt ryggmärgsbråck

Mamma skrev till mig för några dagar sen angående en tjej som också är född med ryggmärgsbråck och ska göra en operation, idag! Om jag inte minns helt fel eller missuppfattade något.
Jag skrev till denna tjejen och berättade vem jag var och varför jag skrev till henne.
Vi har väldigt mycket gemensamt när det gäller vårt funktionshinder.
Jag skäms inte över att skriva ut dessa frågor som hon ställde mig.
Frågor från henne är:
Första frågan är rätt vanlig att man får.
" Hur har du haft det under din barndom med sjukdomen? "
Ska jag vara helt ärlig så kommer jag inte ihåg så mycket från min barndom då jag tillbringade den mesta delen på sjukhus. Jag har tillbringat väldigt många månader i en tråkig byggnad som kallas sjukhus!
Då nästa fråga kommer
" Har du blivit opererad många gånger i ryggen? Tänker på att du har skrivit ärr och sned rygg "
När jag föddes så föddes jag med en väldigt kraftig Scolios som det heter, alltså sned rygg. Jag kommer inte riktigt ihåg hur krökt min rygg har varit men mycket säger att hade jag inte gjort min första ryggoperation så hade jag inte levt idag för jag fick andningssvårigheter.
Dock kommer jag inte heller ihåg hur gammal jag var när jag gjorde min första ryggoperation, ska be mamma kanske skriva lite om födelsen och så.
Jag har gjort cirka 20-25 operationer om man räknar med både rygg, höft och blåsan.
" Har du blivit mobbad/retad för sjukdom? "
Jag har aldrig någonsin blivit retad eller mobbad för mitt funktionshinder.
Där jag bodde när jag var liten så givk jag på den mest trivsammaste skola jag någonsin har gått på.
När jag gick på lågstadiet så. Det är galet vad bra klasskompisar jag hade då.
Hela skolan visste om mitt funktionsproblem och då gick jag även med låg och mellanstadie elever.
Alla hjälpte mig när jag behövde, så snälla dom var mot mig.
Kommer ihåg när jag hade brutit benet och fick sitta i rullstol i ett halv år.
Jag var nästan lite "populär" när jag gick på lågstadiet, alla visste vem jag var och sånt där.
Massor ville köra runt på mig, hjälpa mig att hämta mat när vi hade lunch. Helt underbara personer.
Tyvärr har jag ingen kontakt med dom idag.
Det vart annorlunda när vi flyttade till Halmstad där jag skulle börja på mellanstadiet.
Jag blev inte mobbad eller retat men kände mig väldigt, speciell på ett dåligt sätt.
Jag skämdes över mig själv, duschade aldrig med tjejerna efter idrotten då jag alltid duschade sist.
Under den tiden hade jag även kisspåse på magen så ville aldrig visa den.
" Hur fungerar din blåsa/tarmar? "
Mina tamar fungerar inte överhuvudtaget.
Och hur jag sköter det kanske ingen vill veta men när jag var liten så fick jag använda väldigt mycket vattenlavemang och tillbringa 1 2 timmar på toaletten eftersom mina tarmar inte kunde hjälpa till.
Då när jag alltid var på sjukhus så satt jag alltid och spelade TV SPEL samtidigt, vad ska man annars göra i 1 2 timmar?
Min blåsa då, den fungerar inte heller.
Mina nerver till både blåsa och tarmar är avklippta så jag kommer aldrig någonsin kunna kissa eller bajsa som "normala" tjejer gör.
Jag tror att när jag var 3 så gjorde jag en operation där jag fick en kissblåsa på magen.
Varför jag fick ha det var för att annars skulle mina njurar dö väldigt snabbt då urinet backade upp till njurarna. Vilket är väldigt farligt.
När jag gick i 6an så gjorde jag en blåsoperation där man bygger ut blåsan med en av tarmarna som jag absolut tappade ur minnen, tror det var tunntarmen?
Min blåsa blev större och behöver inte ha kissblåsan längre.
Idag är jag 21 år gammal och denna metoden rekommenderar jag för er.
" Hur har det varit med pojkvänner för dig? "
Under min tidiga tonår så har alltid kärleken varit ett, helvete för mig.
Det gick så långt att jag vart så aggressiv mot killar pga olika anledningar.
När jag väl hade skaffat mig ett så kallade riktigt förhållande, trodde jag så visade sig att denna människan var elek.
Eftersom jag var så osäker i mig själv så var jag inte redo för sex, vilket han pressade mig till.
När vi gjorde slut så hade han spritit falska rykten om att vi hade haft sex vilket vi INTE hade för jag ville ha mer tid på mig, idag så tror jag att han dumpade mig pga att jag inte gav honom det han ville.
Då vart jag förbannad och då skrev han så här " Vem vill vara tillsammans med ett freak med ett hål på magen, det är ju bara äckligt! "
Dom orden kommer jag ihåg fortfarande ihåg och det är flera år sedan.
Inte nog med att jag redan var så osäker i mig själv, hade sånt lågt självförtroende och skämdes över mig så tyckte väl han att jag var värd att plågas av det lite till.
Hata är ett starkt ord men efter det där förhållandet så hatade jag killar och funderade på att bli lesbisk på heltid.
Förvånansvärt så började jag prata med en kille på bilddagboken när man använde det då.
En kille som stärkte mitt förtroende för killar igen något så mycket att jag kände mig levande igen. Vi började träffas och blev tillsammans, vi tillbringade vår tid tillsammans i nästan 2 år.
Nu är jag tillsammans med annan, som heter Andreas.
Även han accepterade mig för den jag är, ser ut och mitt funktionshinder.

Det var frågorna som denna tjejen ställde till mig.
Försökte svara så kortfattat som möjligt men gick inte så bra såg jag nu haha!
Glöm inte att alla är lika mycket värda, hur vi än ser ut och är.
Många tror att bara för man har ett ryggmärgsbråck/funktionshinder så sitter alla inte i rullstol, behöver inte assistenter och liknande.
Jag är en fullt gående varelse på denna jord som går i skolan, tar studenten till sommaren. Jag kan sporta, simma, rida, hoppa, springa, krypa och allt man kan göra.
Det jag inte kan göra är kullerbytta, för att jag är stelopererad.
Jag har känslor, jag kan bli kär och jag kan behandla människor med respekt och acceptera folk som dom är.
Glöm inte, vem du är!

- Onsdag, tråkig rubrik -

GODEFTERMIDDAG!

Har ätit lite middag, ugnsfalukorv med potatis. Mycket gott!
Just nu sitter Andreas och spelar med sina kompisar, sen senare så skulle Andreas och Fia komma förbi tror jag.
I helgen så kanske vi ska bowla, är jättesugen på det.
Imorgon ska vi eventuellt äta på Steak House med Erik och Anna.
Det blev ju inte sist eftersom Andreas var sjuk men nu är han frisk igen, har bara hostan kvar.
Ni får ursäkta mig för gamla bilder men har ju inte datorn med mig förutom laptopen där jag
inte har några bilder på.

- ENSAM HEMMA MED DJUREN -

Godförmiddag, eller tidig eftermiddag? :)
I alla fall, hoppas ni har sovit gott för det har jag!
Just nu är jag ensam hemma med djuren, Andreas och Nicki jobbar och Malin är nog nere hos grannen.
Har ätit frukost, blåbärssoppa blev det.
Lite oboy också ;)

Vad som händer idag då medans Andreas är på jobbet. Det blir nog att städa upp på rummet, skulle behövas damma och dammsuga/torka golven där inne för det är så mycket hund och katt hår.
Sen blir det nog en dusch, måste rakas under armarna och min ludna ben.
Brukar inte vara så noga när det är kallt ute för då har man ändå strumpbyxor och jeans på sig så ingen ser ändå.
Värre på sommaren när man hänger på stranden i bikini, då vill man ju inte att alla ska se ludna ben + att det inte är så speciellt attraherande xD
Tror det är många som håller med mig om det!

Nu blir det


- Hur många använder Instagram till dina iPhone? -

God eftermiddag allihopa!
Hur har er dag varit än så länge?

Ska spela lite med grabbarna, känner mig stolt att jag är den enda tjejen dom spelar.
Skulle egentligen spela på Nickis dator men den total ballade ur!
Så gjort nu sitter jag och installerar spelet på Malins dator inne i tv rummet, stooooor skärm!
Blir nog brillor om jag ska se dit bort xD



- Ätit middag -

Gjorde ju ett test på körkortsfrågorna, gick väl sådär.
Måste verkligen plugga mer alltså, dock påbörjade jag en som var avbruten, inte helt okej!
Får plugga lite mer ikväll.

Har ätit middag, galet mätt är jag.
Andreas ligger och halvsover i soffan och jag passar på att uppdatera lite.
Funderar om jag ska slå på en film, håller ju på med SAW filmerna så jag funderar om jag ska titta klart på dom 2 sista?
Intressant hur man kan komma på sånna filmer, och hur man kommer på hur fällorna ska se ut.
Låter som en bra idé, vi hörs senare.

PUSS


- Göra lite nytta kanske? -

Medans Andreas spelar klart sin match så tänkte jag faktiskt göra lite nytta, som tex plugga lite körkort.
Har ju uppskrivning den 6 mars, inte långt kvar!
Herregud, hoppas jag klarar det.
HÖR AV MIG SENARE!

- Förskylning på väg -

Hej på er allihopa! :)

Måndag idag, nu kan jag blogga igen. Även om Andreas fortfarande är hemma från jobbet, han är inte helt återställd så tänker jag blogga ändå.
Just nu sitter jag och pratar med en kompis, tittar på tv om hajar ( en av mina favoriter ).
Har precis ätit lite frukost.
När jag vaknade imorse så kände jag att min näsa och ögon inte riktigt var med mig, snorig och ögonen rinner då och då.
Det är Andreas och resten av familjens fel! ;)


- Framme i Oskarshamn -

Först och främst måste jag säga att detta var det bästa sexet på länge! ;)
Men skit i det, ska inte prata om sånt nu.
Sitter just nu i Andreas säng och kollar medans han spelar, plutten mår mycket bättre nu.
Tack och lov men fy vad varm han var när jag kom hit.
Stackarn!
Som ni vet så kommer jag ta en blogg/datapaus i helgen eftersom jag vill umgås istället.
Så vi hörs på måndag. Då kan jag blogga hur mycket jag vill för han och resten jobbar hela dagarna.
TAKE CARE EVERYONE

- Time for bed -

Nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på min absoluta favorit Disney film.
Den som gissar rätt får en länk! ;)
Imorgon åker jag till Andreas, kommer blogga rätt mycket och vara kontaktbar!
Men när jag kommer fram så ska jag ta hand om honom för han är sjuk, stackarn.

- Laddar pärlan -

Har satt min kära lilla dator på laddning så jag har någonting att göra på vägen till Oskarshamn!
Jag har packat klart allting, kollat min resa 100 gånger så jag vet perfekt när jag åker ifrån Halmstad och när jag är i Oskarshamn så någon kan hämta mig eller om jag tar bussen från centrum, det spelar ingen roll.
Åh min älskling har blivit sjuk, så typiskt!
Vi som skulle äta ute med ett par kompisar och fira alla hjärtans dag, tror jag?
Eller bara ha det allmänt mysigt.
Det kommer i alla fall bli perfekt vecka vad vi än hittar på, kommer inte hinna blogga så mycket.
Tar alltid en blogg/dator paus när jag är med Andreas.
Nu ska jag ta mig en dusch, äta kvällsmat och sen lägga mig.
Vill ha fredag någong så man kan åka.



- Dear God, please! -

Jag brukar verkligen inte be till gud, för jag tror inte på att han finns. Skulle han funnits så hade livet varit så mycket enklare och ingen hade dött av svält. Eller så har vi en gud någonstans som är den onda djävulen från helvetet.
Han älskar att se oss människor att lida. Sadistjävel!
Nåväl.
Imorgon när jag åker till Oskarshamn så vill jag verkligen inte att det ska bli några förseningar och sån där för det har jag ingen lust med.
Tar sån tid i så fall, det räcker med att det tar ungefär 5 timmar upp med alla bytet!
Så snälla gode gud, om du finns.
Låt det inte bli förseningar i trafiken, please?



Grattis på födelsedagen älskade mor! -

16 februari 2012 - min mamma fyller 41 år!
Av mig har hon inte fått något än, vilket hon kommer få när jag kommer hem från Oskarshamn då vi kommer fira henne.
Grattis på födelsedagen älskade mor! 

- En dag kvar -

Idag är det en städa och packa dag.
Ska vara hos Andreas i 9 dagar, hur mycket behöver man ha med sig då?
Vill inte packa för mycket heller. Känns så onödigt att packa ner saker som man vet att man inte kommer att använda det här " ah men detta kommer jag NOG använda ".
Bara för att väskan ska se proppfull ut så man inte ens orkar släpa runt på skiten.
vad jag skulle behöva?
Kläder, såklart
Mobil + laddare
Dator + laddare + mobilabredbandet
Plånbok + Pass
Smink, borste och tandborste
Hårspray och hårinpackning
Körkortsböckerna
Så mycket saker är det ju inte, tror man.
När man ska packa ner allt så behövs det alltid en stor bag och min skolväska.
Smart som jag är ( ibland ) så packar jag ju alltid det tyngsta sakerna i ryggsäcken.
Får vika allt 3 dubbel haha!
Har ni några tips på hur man kan packa en väska så den inte blir 100 kg tyngre än vad den behöver bli?

- Real housewives of Beverly Hills -

Vad är meningen med detta programet?
Drama queens så det bara skriker om det ju.
Fast jag tycker det är roligt med drama så jag lär väl fastna för detta programet också skulle jag tro.
Har aldrig tittat på det, bara hört talas om. För en liten stund sen så gick det på TV så tittade i typ 10 minuter kanske, jag höll fan på att smälla av haha!
NÄ det är nog ingenting för mig.

- Hoppas på sömn nu! -

För att det ska bli fredag fortare så ska jag lägga mig nu, var tvungen att se klart en film.
The Descendants heter den. Sorlig som fan, hoppas det där aldrig händer i min närhet!
Nu ska jag göra mig iordning för sängen.
Vill ha fredag eftermiddag nu, då jag sitter på tåget mot Oskarshamn.
Som tur är så har jag fått låna Andreas trådlösta internet så kan vara kontaktbar + blogga på resan dit, jag menar resan tar typ 5 timmar.
Hinner göra mycket saker på dom tittarna. Har bara ett problem, blir lätt åksjuk.
Så får väl sova lite då och då.
Eller sova när det rullar och blogga när det är byte.
Imorgon kommer jag även berätta en sån otroligt rolig sak, helt galet!
Can't wait :D

- Hemma idag :< -

Hej på er! :)
Inatt så har jag sovit 2 timmar totalt och lite nu på förmiddagen.
Pga min jävla rygg, vart för mycket i skolan igår känner jag.
Förhoppningsvis så blir den bättre tills imorgon, ju mer jag rör på den men det gör ju så fruktansvärt ont.
Kan inte gå i trappan, ta på mig en tröja eller ligga på den. Hur bär man sig åt då är ju min fråga?
Bita ihop helt enkelt.
Sitter just nu i köket och väntar på min mat.
Väntar även på Telia gubben som ska fixa med vårt internetjack, flytta ner det till nedervåningen.
Han skulle vart här vid 8 9 redan men han har väl fått förhinder eller något.
Han ringde i alla fall mamma och sa att han skulle svänga förbi oss lite snabbt.
Snällt!
Nu är han här och sliter ut alla jacken som finns i huset.
Förhoppningsvis så kommer jag ha internet senare mot kvällen där mamma flyttar ner datorn, kan vi ju hoppas i alla fall.
Annars får jag använda mitt fuckade trådlösa så länge.

- Behöver få ordentligt med sömn -

Nu stänger jag ner detta, känner att jag behöver få ordentligt med sömn.
Hoppas på det bästa i alla fall nu när jag har så fruktansvärt ont i ryggen, blir nog att köpa värktabletter imorgon innan skolan börjar. För imorgon ska vi ha hår! Det klarar inte min rygg riktigt av alls.
Vi hörs imorgon.
God natt allihopa, dröm underbara drömmar. Okej?

- Då är nästan all färg borta -

Min kropp har bestått av en massa färger från förra veckan.
Allt från svart till rosa typ och det går fan inte bort hur mycket man än skrubbar!

För en vecka så sminkade en klasskompis mig till I-PREN gubben, ni vet den jobbiga lilla tjocka gubben som sjunger en något så frukstansvärt irriterande låt som sätter sig på huvudet?
I alla fall, sån var jag då.
La ut bilder på det också när jag stog och skrubbade bort både på golvet för att det fastnade och på min kropp. Efter det mådde inte min hud bra alltså, helt rödflammig och torr.
Idag när jag blev sminkad så först skulle jag bli en majsgubbe, rätt sött faktiskt!
Så var gul i ansiktet, öronen, halsen och nacken och såklart på armarna.
Blev riktigt bra!
Nu är snart all färg borta från kroppen.
Lite småfläckig fortfarande, tur det är på armarna så det inte syns.

- Alla Hjärtans Dag -

Tydligen vill inte mitt inlägg som jag skrev för några timmar sen laddas upp.
Jag önskar er alla en god fortsättning på denna Alla Hjärtans Dag, för er som har någon att tillbringa den med såklart.
För er som inte har det för att ni inte kan, jag tycker synd om er för jag är en av dom personerna.
Jag har en pojkvän men han bor 25 mil ifrån mig så vi kan inte fira den tillsammans.
Plus så tycker jag inte denna dagen är så speciell som många andra tycker. Vi alla har våra åsikter!
Min åsikt är ju då att man bara känner sig tvingad till att köpa något till sin partner som man kan göra ändå liksom.
Sen så kan man ha det mysigt ändå, med en middag ute på en fin resturang, fint klädda med levande ljus och lite musik i bakgrunden.. Alla Hjärtans Dag behövs inte för att göra det, tycker jag!

Jag älskar dig Andreas. Du är det finaste jag har.
Du är den bästa personen i mitt liv och vill aldrig förlora dig


Vad tycker ni? :)



- Körlektionen gick kanonbra! -

Idag hade jag körlektion efter skolan, den gick verkligen superbra!
Tror min lärare är väldigt stolt över mig för att jag inte tappat något.

Det bästa är att vi bokade reda uppskrivning & uppkörning!
Uppskrivningen kommer ske den 6 mars och uppkörningen den 12 mars.
Snälla, håll alla era tummar och tår så jag klarar det?
Det har varit en lång dag.
Skola hela dagen och kom hem från stan efter halv 8.
Har tagit en dusch, ätit och nu ska jag faktiskt krypa ner i sängen och kolla på The Mummy! :)
God natt och sov gott :*

- Har bäddat ner mig nu -

Nu ska jag lägga mig. Klockan bara sprang iväg nu på kvällen, trodde inte klockan var snart 12.
Ska upp om 7 8 timmar :(

Skola imorgon, hoppas vi ska göra något kul och inte kroppsmålningar. Är fortfarande blå lite här och där. Det har jag fan haft i en vecka nu!

Hoppas ni sover riktigt gott!
God natt på er :)


- Dansat ZUMBA -

Herregud!
Det är inte så lätt som det ser ut haha!
Riktigt jobbigt är det men samtidigt väldigt kul.
Om grannarna skulle titta in genom fönstret så skulle dom nog tycka att vi var dumma i huvudet och ser väldigt roliga ut när man tappar bort sig helt.
NÄsta ZUMBA pass blir att lära in sig stegen först.
Nu var det bara att flyta med i rörelserna :)
Jag är helt slut.
Nu blir det en skön och varm dusch!


- Är så nöjd med mitt rum nu -

Äntligen fick jag mitt rum städat idag.
Från topp till tå verkligen.
Det ska bara bäddas i nya sängkläder.

- GODMORGON! :D -

En aning nyvaken ja men det bjuder jag på!
Helvete vad jag har sovit gott. Låg och smsade lite med baby innan jag somnade ifrån honom.
Har drömt sånna mysiga drömmar om honom eller oss inatt. Hoppas det snart händer! :)
Ni vet, flytta ihop och tjäna bra med pengar så vi får det otroligt bra tillsammans.
Nu måste jag äta frukost, är svinhungrig.
Åh är ensam hemma också, Alwin väckte mig och sa att han, mamma och hans pappa skulle åka pulka.
Så nu kan jag städa ( nej jag gjorde aldrig det igår, var på svin dåligt humör ) så ska göra det idag istället.
Kan spela as hög musik så hela grannskapet hör!

- MENS, PMS och VANSINNIG -

Sitter och spelar LoL med killarna och för mig är det ingen bra dag.
Har mens och är på sånt jävla fitthumör!

Funderar om jag ska lägga mig?
En bra idé, god natt!

- Vad tycker ni om denna bilden? :3 -

Hittade en väldigt gammal bild.
En geting ville tydligen ha min coca cola.
Bild tagen när jag var på någon motorgrejs :)

- Städar, kommer sen! -

Tänkte faktiskt vara duktig att städa det riktigt snyggt på mitt rum.
Slänga allt som egentligen man borde slänga på en gång istället för att lägga undan det, tex i en låda så den blir överfull.
Ställa ut all pant i förrådet.
Damma
Dammsuga och torka golven.
Tvätta sängkläder och bädda i nya.
Hur lång tid kommer det att ta tro eftersom man jämt fastnar vid facebook!? ;)

- God natt och sov gott allihopa! -

Nu orkar jag faktiskt inte vara öppe mer och jag som sa att jag skulle vara uppe hela natten, jo tjena!
Ska slå på en film och bädda ner mig.
Är jättetrött och dessutom jätteuttråkad till 1000%
Tråkig fredag natt!
God natt och sov gott allihopa!

- Helt underbart! -

Det går inte att beskriva min glädje idag.
Inget märkvärdigt för er kanske men för mig är det en speciell dag.
Idag är det min och älsklings 22 månaders dag.
Det är otroligt hur mycket jag älskar denna personen.
Tyvärr kan vi inte fira denna dagen tillsammans men på fredag nästa vecka så åker jag till honom, plus att vi ska fira alla hjärtans dag så det kommer bli en fantastisk helg!
Jag älskar dig Andreas.
Du är absolut den bästa som någonsin hänt mig. Du är mitt liv, min värld.
Min framtid!
Vad mer?
ALLT!
Du betyder mer för mig än vad någon annan gör.
Jag är din förevigt älskade du 



- Vart ingen träning idag -

Hela denna dagen har bara varit fel.
Ingenting har fungerat i min väg, dum dag.
Middagen blev jättesen för att mamma var tvungen att åka in och handla och lite sånt.
Jag skulle dammsuga och vara barnvakt, Kewin på träning och Kalle på övning.
Därför blev det ingen träning idag.
Får ta igen det imorgon/ihelgen!
Måste få in detta som rutin, annars kommer det aldrig fungera haha!
Nu ska jag lägga mig och smsa lite med älskling som inte mår bra.
Hoppas han inte blir sjuk nu.
God natt på er

- Imorgon är det en speciell dag -

Imorgon är det den 10 februari.
Det menas att då har jag och min pojkvän varit tillsammans i 22 månader.
Det är helt galet vad tiden går fort, är fortfarande lika kär i honom.
Jag är fortfarande lika överlycklig när vi ska träffas, fjärilar i magen och helt hyperaktiv.
Jag älskar att umgås med honom, att vara i hans närhet. Han får mig att må som bäst, utan dom honom är allt dötrist och man har ingen att skratta med. Jättetråkigt!
Vi planer är att flytta ihop när jag har gått ut skolan.
Då tar jag mitt pick & pack och drar ifrån Halmstad and I will never return.
Självklart kommer jag hem och hälsar på, hoppas mina kompisar här kommer och hälsar på oss.
Hoppas hoppas hoppas! :)
Jag känner att jag behöver komma härifrån.
Vara i en ny miljö och hitta fler nya vänner, känns som man inte har många kvar ibland.
Jag älskar dig otroligt mycket Andreas, jag kommer vara din förevigt!
Du är mitt levande ljus, mitt liv och min framtid. Hela min värld.
Du är de bästa som hänt mig 


- Bored to death -

Det spelar ingen roll om man är svart eller vit.
Alla är lika mycket värda oavsett ras. Kom ihåg det!



- Framme! -

Dessa lokalerna ser ut som ett mentalsjukhus för att jag befinner mig just nu nere i källarna.
Att få genom korridoren känns som att man fan ska in och läggas på operationsbordet xD
Inte alls välkomnande!


- Skönt väder ute :) -

Förlåt för att jag inte uppdaterat när jag skulle, för typ en timme sen. Orkade verkligen inte gå upp då + att det var kallt på mitt rum så att ligga under ett varmt täcke var underbart.
Sen kommer Alwin in och väcker mig för tydligen somnade jag om igen xD

Nu sitter jag på bussen in till stan för jag ska till sjukhuset och kolla min rygg.
Har jag nya läsare så kan jag berätta att jag är stelopererad för scolios.
Dock känns det som jag har blivit sneare pga viktuppgången, kanske bars en inbillning. Vill kolla i alla fall!


- Vad tycker ni om alla hjärtans dag? -

Precis när jag skulle bädda ner mig så kom jag på att det är alla hjärtans dag nästa vecka.
Själv tycker jag det inte är något speciellt med den förutom att man kryddar till kärleklivet med den man älskar.
Mitt kärlekliv tillsammans med Andreas är så perfekt som det kan bli, så vårt förhållande känns som alla hjärtans dag varje dag.
Vad tycker ni?
Godnatt på er. Vi hörs imorgon.
Har lång sovmorgon, fett gutt!

- Vår middag/kvällsmat -

Det är mycket godare än vad det ser ut kan jag lova er. Vet inte riktigt vad som hände med ljuset när jag fotade. Det är i alla fall en soppa med pasta och korv i.
Till det hade vi Cream Fresh och bröd till.
Perfekt!

- Kroppsmålning i skolan -

Det var ett... Ursäkta språket, ett helvete att få bort den blåa färgen.
Den var fan överallt. Fastnade på golvet och väggarna så tillbringade mer tid att skura på golvet och väggarna mer än på kroppen.
Fick inte bort allt men det skiter jag i.
Det hjälpte inte ens med en sån här fotskrubb-borste!
Det gjorde ont att skrubba med den så vart helt röd. Inte okej.
Tänkte att jag skulle även raka mina ludna ben men orkade verkligen inte så gör det imorgon istället.
Därför ligger det en rakhyvel på golvet!
Tänkte även tipsa om ett Schampoo och Balmsan + hårinpackning som jag använder.
Mitt hår älskar det, kanske lite för mycket ibland tror jag.
Vissa dagar kan jag inte fixa iordning håret. Bra eller dåligt?
Sist men inte minst!
En super bra och dessutom luktar suveränt!
Min Body Lotion PUMA



- Sminkpenslar som jag fick av Andreas -

Många har länge tjatat om penslarna som jag fick av älskling i julklapp.
Därför tänkte jag att när jag inte hade något speciellt att göra så fotade jag penselkittet.
Dom är köpta från Hong Kong om jag inte minns helt fel ( Rätta mig Andreas om jag har fel! )
Är jättenöjda med dom och fungerar perfekt!
Fick även ögonskuggor med men dom glömde jag ta kort på så det kommer en annan gång!
Jag tänker inte lägga upp alla bilder för dom ser nästan likadana ut.
Självklart är det fler penslar än bara dom här fyra ovanför som bara syns men det kunde väl vem som helst lista ut antar jag?

- Vilken är eran favorit Disneyfilm? -

Av dom nyare Disney filmerna så är denna här absolut min favorit film.
Varje kväll när jag ska sova så tittar jag på denna och jag tröttnar aldrig!
Det är sån mysig film och den är rolig!

- Det är inte okej! -

Godmorgon allihopa, hoppas ni har sovit gott!
Själv har jag sovit som en bebis. Skola idag och ska snart gå till bussen i denna förbannade kylan.
Tur man har en redig vinterjacka!
Vi hörs senare idag när jag har kommit hem. Kanske slänger in ett inlägg under dagen.

- I did it and I servived -

Tränade ju innan och det gick förvånansvärt bra! * thumbs up for that *
I would like to thank you god for that!
Vi märker imorgon hur bra min stretchning var, jag lyckas alltid stretcha för lite av någon konstig anledning.
Kanske beror på att jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt?
Maybe!
Imorgon är det upp tidigt för skola, ser inte framemot det alls.
Ska lägga mig, slå på en film och smsa lite med älskling som har det lite jobbigt just nu men det är för privat för att skrivas ut här på bloggen.
Jag älskar dig Andreas, jag finns alltid för dig vad som än händer.
Jag kommer aldrig lämna dig för du är allt jag önskat mig 

- Gnällande mamma -

I flera dagar har mamma tjatat hål i huvudet på mig att fixa iordning i mitt skåp inne i badrummet.
Medans Alwin badade så passade jag på att göra det och hur mycket skit får man samla på sig egentligen?
Har smink sen flera år tillbaka som jag inte ens har använt och tittade på det och tänkte " Detta kommer jag aldrig använda heller " och slängde det i sopkassen. Den vart helt full!
Då har man mycket skit.
Tvättade även alla penslar också så dom ligger på tork. Har fortfarande inte visat dom som jag fick av Andreas i julklapp. Det kommer en bild på dom senare efter min träning.
Oh herregud, om en och en halv timme ska jag stå på crosstrainern och sen får vi se om jag överlever detta.
Har lite ångest faktiskt haha!
Ser inte fram träningsvärken imorgon och så är det skola hela dagen imorgon, hurray!
Kommer väl även lite bilder på det också bara för att bevisa att jag faktiskt gör det, bildbevis!
I alla fall.
Har varit ute och fotat lite på vår baksida.
Vår så kallade lekplats som inte finns kvar så nu är det bara en gräsplätt förutom nu då för det är snö ute såklart.

- Tisdag = träningen börjar -

Senare ikväll så börjar första dagen angående min träning.
Det ska bli intressant att se hur detta kommer gå och vilken träningsvärk jag kommer ha imorgon, jippi!
Måste leta reda på mina träningsskor, nu vart jag kan ha lagt dom. Kläder är väl ingen svårighet direkt, ett par shorts och en t-shirt + en toffs på huvudet och sen är man klar!
Crosstrainen vi har hemma.

- Kan inte lägga upp bilder?! -

Det är väl som vanligt att det ska vara problem med internet.
Bilderna vägrar att laddas upp pga av dålig anslutning till internet, " starta om routern "
Hell no. Då kan jag ladda upp dom en annan dag istället.
Skulle bara ladda upp några bilder på vår vedspis som man ofta går till när man fryser, vi eldar väldigt mycket på vintrarna för vi har inga element utan värmetagslingor men det blir jättedyrt.
Mina fungerar inte så får vara glad om jag får lite värme här inne.
Dessutom så hatar jag att sova när det är för varmt också, har sånna problem på sommrarna.
Kan inte ha fönstret öppet för jag inbillar mig att någon ska krypa in genom fönstret, man vet ju aldrig?

- Kommer inte på någon vettig rubrik -

Helt onödig dag men det berättar jag mer om senare.
Är jättetrött så ska vila en liten stund, titta på någon film och mysa under täcket.
Fryser gör jag också!
Vi hörs senare.

- klev upp och stressade helt i onödan -

Klockan ringde halv 8 men måste ha stängt av den i sömnen för vaknar när klockan är 10 över 8 och bussen går halv 9?!
Stressade som en idiot, klä på sig 100 plagg för det är svinkallt, borsta tänderna och håret = mitt hår blir elektriskt! * thumbs down *
Är på jättedåligt humör för sömnen vart inte den bästa, somnade sent pga att jag var så jävla pigg!
Sen var det att springa till bussen, som tur så var den sen typ 5 min men ändå!

Kommer till skolan och sitter där och väntar tills någon ska dyka upp, att klockan ska gå lite fortare så man får börja någongång, hatar att vänta på något!
Sen kommer en och säger : ni har hemma uppgift idag.
Skojar du med mig?!
Aja, just nu sitter jag på biblioteket och väntar på en kompis. Prata lite skit och sen ska jag iväg till körskolan och boka tid :)
Hungrig är jag också!

Ha det gött alla!


- Ny design -

Som ni ser så har jag en ny design, jättenöjd med den. Tur att denna fanns!
Hittade ju en annan som jag satt och slet med ( kan inte riktigt det här med kodmallar ) så det var lite jobbigt ibland. Sen efter jag hade bett en kompis hjälpa mig och han är klar så ser jag att kanterna är rosa.
What the fuck?! Det kollade jag ju inte haha.
Hittade då denna istället och gjorde samma sak igen, satt och slet även med denna för det krånglade lite ibland.
Nåväl är mycket nöjd.
Nu ska jag försöka sova så man kommer upp imorgon men jag är hungrig och pigg som fan så vet inte hur jag ska klara detta med att somna. Ska äta något litet och sen försöka sova.
God natt på er så hörs vi imorgon bitti om jag inte försover mig och behöver stressa ihjäl mig.

- Hårfärg, hårfärg och åter hårfärg -

Nu på kvällen/natten har jag och mamma färgat håret på varandra. Blev jättesnyggt!
Tyvärr syns det inte så bra på bilderna för jag har inget bra ljus på mitt rum. Det lila ser rött ut på bilderna tycker jag *sadface*
I alla fall... Hade sån utväxt så det var verkligen dags att färga håret som inte blivit färgat sen nyår.
Jag känner mig fräsch nu! *thumbs up*
Min hemska utväxt!
Ni ser ju, det syns inte ett smack
Hello sexy
.
.

- What to do today -

Godmorgon allihopa!

Hoppas ni alla har sovit lika gott som jag. Har sovit som en liten bebis! :)
Sitter just nu och spelar så återkommer med massa inlägg senare.
What to do today?
  • Städa mitt rum.
  • Tvätta sängkläderna
  • Ta en fotopromenad i kylan?

- Behöver vila min rygg nu -

Efter två dagars spelande så börjar min rygg säga ifrån. Behöver vila den nu känner jag.
Så nu ska jag slå på en film, smsa lite med baby och sen sova. Hoppas på bra sömn inatt med, sov som en klubbad säl i går natt. Det var riktigt skönt!
Hoppas ni alla har haft en bra dag. Imorgon är det ny dag, nya möjligheter! :)
Jag älskar dig Andras, du är verkligen det finaste jag har häri världen.
Vi två förevigt!

- Helsingborg! -

Sitter och tittar genom väldigt gamla bilder, väldigt gamla bilder!
Redigerade lite för dom är inte snyggt tagna om jag ska vara ärlig xD
Bilder nummer två
Bilder nummer tre

- Mysig middag med familjen -

Tyvärr var vi inte hela familjen eftersom Kewin är hos pappa så det var bara jag, Alwin, Mamma och Kalle som käkade jättegod middag/kvällsmat ( så mycket som man åt xD ) så nu klarar jag mig till imorgon.
Nu blir det att vänta tills killarna har spelat klart gamet så jag kan vara med och medans det så redigerar jag lite ny tagna och tråkiga bilder.
Inget speciellt men enjoy!
Alwin hittade på en egen pose och ta sa något men minns inte vad
Vår middag. Revbensspjell, potatissallad och sallad med fetaost och annat gott

- Köra brorsan till pappa -

Bäst att passa på att övningsköra, eller hur? ;)
Ska in och boka körlektion på måndag och se hur mycket min lärare tycker jag behöver köra innan uppkörningen. Förhoppningsvis ingenting!
Har ju bara uppkörning-skrivning kvar liksom så innan mars så vill jag ha körkort, satsar på det i alla fall sen vet man ju inte hur mycket bokningar och sånt det är heller.
Vi hörs senare ikväll.
Köra kewin och sen hem och äta god mat med familjen.



- Medans jag väntar liksom -

Siiter och redigerar lite tråkiga bilder i Picasa 3 som jag fick ett tips om här på bloggen.
Hur enkelt som helst att förstå, kanske inte finns så mycket man kan göra men hur kul är det med sönder redigerade bilder liksom?
Jag brukar inte redigera bilder så speciellt mycket för jag tycker det ska vara så "naturligt " ut som möjligt, inte sant?
Sen beror det lite på vad för bilder man tar också. Vardags/mingelbilder kanske man inte ska göra så mycket åt, det är mer " avancerade " bilder, som tex porträtt, natur, landskap och djur och en massa mer.
Som denna bilden här nedanför, bara en tråkig bild som jag fotade. Inget speciellt med den, därför redigerade jag inte den så mycket från första början. Nu har jag gjort lite eftersom jag testar Picasa 3. Prova det!

- Har sovit som en klubbad säl inatt -

Godmorgon allihopa!
Hoppas ni har sovit gott :)
Har varit vaken en stund, eller 2 timmar faktiskt. Vaknade vid elva och var jättekissnödig, sånt är så störande när man bara ligga och dra sig och lyssna på musik. Det brukar jag göra! Ett mysigt sätt att vakna på tycker jag, synd att det inte fungerar lika bra på vardagarna när man ska upp tidigt. Provade det en gång och jag försov mig istället haha!
När jag tittade mig i spegeln så såg jag att min underläpp har spruckit igen, tror jag biter på läppen när jag sover. Inte alls skönt och ser dessutom jätteofräscht ut, äckligt!
Sexiga påsar jag har under ögonen då!

- Ett helt onödigt inlägg -

Nu orkar jag inte vara uppe mer!
Ska mys smsa lite med älskling innan jag ska sova. Saknar honom extra mycket. Helt galet vad dagarna går fort, det är en vecka sen han låg och sov i min säng tillsammans med mig :<
Längtar till vi bor tillsammans igen som vi gjorde i början 
Det sker förhoppningsvis snart!
God natt på er allihopa. Hoppas ni sover sött inatt!
Dröm om den personen ni älskar mest utav allt på denna jord.
Liten men tuff!
Jag må vara liten men är hård som sten ändå Fuckers!

- CAMBILDER -

Ni måste ju hålla med mig om att min cam är väldigt bra?
500-700 kr på Media Markt finns den att köpa. Dock kommer jag inte ihåg vad den heter.
Återkommer med det!
Jag vet att jag biter på naglarna men det har jag gjort sen jag var liten.
Försöker sluta med nu för det fan vidrigt när man tänker på att en offentlig toalett är renare!

- För det är dags för fredagsmyyyyys! :) -

Fredag kväll. Sitter och väntar på att älskling ska komma hem från sina kompisar så vi kan spela LoL.
Skulle egentligen har städat idag men jag orkade inte så tar det imorgon när jag vaknar istället när det är typ bara jag hemma. Lugn och ro!
Hatar att städa när det är en massa folk ivägen bara. " Ursäkta jag måste bra, sorry kan du bara akta lite så jag kan dammsuga här? " Nej tack! ;)
Övningskörde även upp till affären innan och köpte godis med mamma och Kewin, jag är fan awesum på att köra bil och även när det är halt ute. Är van att köra även om det gick 8 månader tills jag fick ett nytt tillstånd pga mitt funktionshinder.
Det har jag berättat om innan men kan skriva ett till inlägg om det är folk som undrar.
Bad mamma ta kort på mig... Jag vet att jag sitter långt fram men
jag är bara 1.48 cm lång!
Tar ni mitt godis så åker ni på en BOX!
Märks det att jag älskar choklad? (a')

- Just nu! -

Köp aldrig detta trådlösa för det suger verkligen getkuk!

- Haft problem med internet, som vanligt! -

Om ni undrar varför jag inte uppdaterat så står det på rubriken.
Haft problem med internet, som vanligt! Jag verkligen hatar mitt trådlösa så det går inte att beskriva.
Har bett folk här hemma ringa Telia så dom kan komma och byta internetjacket till nedervåningen för där ska ändå kontoret vara, har dom gjort det? NEJ! Blir så jävla lack på allt.
Sen har dom mage och skälla på mig när jag skriker, hell no!
Då kan dom fan sitta här och se hur det känns, hur jävla arg man blir på skiten när det lägger med några minuters mellanrum. Sitter på ett trådlöst där jag har 2 pluttar MAX om jag har tur, annars EN. Inte okej!
Nu ska jag göra mina sysslor.
Uppdaterar ännu mer senare, take care!

- Nu stänger jag ner detta för idag -

Nu ska jag lägga mig för jag orkar inte vara öppe mer, känner att febern stiger några grader, mitt huvud är tungt och mina ögon kan inte fokusera. Time for bed!
Vi hörs imorgon när jag har vaknat, bloggar säkert direkt från sängen eller något.
God natt på er och sov så gott.

- Alltid kul när man kommer på hur man kan göra :) -

Brist på saker att göra!
Därför sitter jag och redigera bilder i ett program som heter Picasa 3, mycket enklare för folk är lite tröga som jag ;) Prova det!

- Vill ha en annan design på bloggen! -

Nackdelen med Blogg.se är att man använder sig av kodmallar och sånt där som jag inte ens förstår mig på!
Sen så måste man ha PRO för att kunna använda vissa designmallar och det kostar pengar, hur fan bär man sig åt då?
Därför undrar jag om det finns någon i hela världen som skulle vilja hjälpa mig med en helt ny design?

- EN KOMMENTAR! -

Svar: Åååh taaack så jätte mycket! <3 Jag fixar mina bilder i ett program som heter Picasa 3. Det kan man ladda ner hur fort som helst från google. Det är Google chrome som håller för det ( I think ) Och det är absolut inget avancerat utan väldigt enklet. Jag väljer alltid en effekt som kallas 1960-talsstil och då får man runda hörn. Men kan då justera exakt hur jag vill ha det osv. Jag personligen fattar iiiingenting på typ photoshop, så jag nöjer mig med denna. Hoppas du är nöjd med svaret, kram! :) "



När man har tråkigt så klickar man in på bloggar
och kollar vad det är för intressanta människor.
Då hittade jag en tjej, jättesöt och är helt kär i hennes ögon, jösses!
Hennes blogg är http://aceline.blogg.se/

I alla fall, så såg jag på bilderna så är hörnen avrundade och jag har alltid försökt klura ut hur man gör. Då började jag söka på internet och så hittade jag ett youtube klipp där en tjej visar. Hur enkelt som helst, känner mig typ som en grottmänniska haha!
Så väl.
Denna tjejen kommenterande i alla fall hur man gjorde och hon använde ett annat program.

- Äntligen lärde jag mig! -

Att det ska vara så förbannat svårt med Photoshop. Jag vet inte hur många gånger jag har försökt runda av dessa hörnen på bilderna, i alla jävla program!
Nu lyckades jag i alla fall.
Tycker det ser mycket bättre ut.
Fixade om en gammal oredigerad bild. Vad tycks?

- När jag har uppnått mina mål -

En blogg som jag följer, en tjej la ut en hemsida där hon hade beställt nya jeans och jag vart helt kär i 2 par.
Därför har jag valt att dessa två paren ska jag komma i och dom ska sitta snyggt.
Låg midja och stuprör, just love it!
Jag hittade massor av kläder, speciellt sexiga underkläder som jag definitivt ska beställa hem när jag är fitness! ;)
Oh yeah!
Hemsidan hittar ni här under!
http://www.fashionclub.se/

- Månaden som kommer förändra mitt liv -

Jag har bestämt mig för att denna månaden kommer förändra mitt liv, träning kommer sprikas in två dagar i veckan. Vilka dagar det kommer bli har jag inte riktigt bestämt mig för än. Dock så siktar jag in på på tisdagar och torsdagar som mer än mitt halva liv har varit mina träningsdagar.
När jag trände Volleyboll så var tisdagar och torsdagar dom dagarna som var måsten.
Varför jag har kommit fram till att börja träna är för att min kropp lägger av annars, nu menar jag inte att jag kommer dö eller något utan att min rygg och höfter kommer bli helt fuckade, vilket dom redan är så måste börja med att röra på mig.
  • Först kommer jag ställa mig på crosstrainern som vi har här hemma, ingen använder den så den blir bli min bästa kompis först.
  • Sluta äta så förbannat mycket skräpmat, godis, dricka läsk och bara slöa framför datorn! Mitt största problem...
  • Sen när jag har fått upp min kondition lite för den är verkligen ZERO så blir det att börja springa på bandet nere på gymmet.
Rutiner... Rutiner... Rutiner.
Det är något som jag måste ha i mitt liv, annars fungerar inte jag. Därför har jag bestämt mina träningsdagar under tiden jag har skrivit detta. Tisdagar och Torsdagar får det bli.
Först måste jag gå ner några kilon. Många tycker att 50 kg för mig är jättebra men jag mår inte bra utav det. 50 kg i bara fett är inte okej. Därför tänker jag gå ner ungefär 7 - 10 kg så jag väger 40 och sen bygga några kilon muskler istället. Det kommer nog se så mycket bättre ut. Tror jag i alla fall!
Jag saknar denna kroppen även om jag vägde way to lite!
Här vägde jag ungefär 35-38 kg.
Det är för cirka 3 4 år sedan när jag var tillsammans med mitt ex. Många tyckte att jag skulle börja äta, vilket jag började göra, jag åt fan hela tiden och se vad som händer nu. Nu väger jag 50 kg och trivs inte alls med mig själv.
Jag antar att man sväller upp när man precis har träffat en kille, så är det nog för alla.
Vissa bryr sig inte och vissa bryr sig. Jag är en av dom som har insett att jag vill inte ha det såhär.
Alla tänker, även jag " Åh vad gott det hade varit med pizza, kebab, läsk, chips, godis " varje helg.
Sure, fine! Det är gott, det är socker, fett. Sånt vi inte kan stå emot för att det är gott och se vad som händer. Man sväller upp och sen blir det jobbigt att göra något åt det.
Därför, innan det är för sent så tänker jag ta tag i mitt liv, träna och äta nyttigt!

- Hemma och är sjuk -

Hej på er!
Varför jag inte har bloggar är för att jag inte haft något att säga, plus att jag är sjuk så ligger för det mesta i sängen... Jättetråkigt!
Sitter i alla fall och äter frukost, varm oboy och frallor.



RSS 2.0