< Till bloggens startsida

Min bror fyller 17 år idag



Idag fyller min bror år, hela 17 år. Herregud vad tiden går fort alltså!
Minns själv när jag fyllde 17 år, det är firade vi på Öland för 5 år sen, helt galet vad tiden går fort.
Idag ska Kewin firas, han fick 2 presenter av oss i morse. Av mig och Andreas fick han ett as häftigt halsband.
Av resten av familjen fick han en elbas! Hur jävla snygg som helst. Ska ta bilder!
Detta kommer bli en grym dag.
Smörgåstårta med gott sällskap.

Grattis på födelsedagen kära bror!
Bjuder på en bild när han fyllde 16 år.
Ska ta mer bilder under dagen


Har inget mer att säga idag

Jag orkar inte sitta vid datorn mer, bestämde mig för flera timmar sen och lägga mig tidigt men vi ser ju hur det blev. Klockan är halv 1 på natten, skulle legat runt 11 typ. Good luck!
Roligare att snacka skit med en kompis som är vaken nu, tror vi båda behöver vända tillbaka våra dygn lite. 

Kan dessutom inte sova på nätterna, är helt taggad ( som fjortisarna ) säger på studenten.
Idag är det två veckor kvar, helt insane. Aja, god natt!


Mina operationer

Jag är född med ett ryggmärgsbråck och har scolios.
Tänkte berätta lite kort för er vad det innebär.
Ryggmärgsbråck är något man föds med, det går inte att se på ultraljudet.
I mitt fall upptäckte man det 1-2 dagar efter födelsen. Vanligtvis så när man har ryggmärgsbråck så är det som ett hål in i ryggen, låter äckligt och det är det också. Har googlat bilder så jag ska visa er.
För mig hade var det täckt av hud, och det upptäcktes när jag skulle bada har mina föräldrar berättat för mig.

Det blev operation väldigt fort, om jag inte minns helt fel så var jag mellan 4-7 dagar då jag gjorde min första operation. Jag tror det var så, är inte helt 100 % säker.
Ska jag vara ärlig så vet jag inte så mycket om detta för när jag var yngre i tonåren så ville jag inte veta, jag ville blunda för mina problem.
Jag har gjort över 20 operationer och har räknat att det är upp till 25 stycken. Minns inte så mycket om min barndom då jag tillbringade många månader på sjukhus. Efter alla dessa operationer så har jag inte kunnat bli helt rak. Då krävs det en jättestor operation som kan göra mig förlamad, 50/50 är chansen liksom och det är inte värt det, inte i min ålder i alla fall. Skulle jag få jätteont i ryggen / höfterna så jag är tvungen att gå på starka mediciner och bli rullstolsbunden så hade jag nog gjort det. Bara kanske!
Lite kort om denna då. Vad jag har läst och hört, så när man ska göra denna så måste man kapa hela ryggraden på mitten, tänk er alla never som sitter i ryggraden vad skadade dom kan bli om man gör minsta lilla fel. Då är det kört!
Jag har även en sned höft. Den lyckades dom inte heller får rak och det innebär att jag har ett längre ben än vanligt, ganska så mycket!

Ryggen är inte mitt största problem egentligen, det syns inte så värst mycket om man bara kollar på den.
Men lägger man till höften så ser jag extremt sned ut. Bilder kommer också!
Hade jag bara haft en rak höft så hade jag varit så mycket nöjdare med min kropp.
Inte nog med det så har jag ett revben mindre, problemen bara byggs på!
Varför jag har ett revben mindre är för att dom tog det för att mala ner det och göra något med ryggraden när jag gjorde min sista operation, då jag stelopererades!
i 6 månader fick jag ligga på en så kallad brits. Då var jag inte gammal, 9-10 år gammal och hela sommaren var förstörd.

När jag gick i 6an så bestämde jag mig för att göra en blåsoperation. Från när jag var 3 år gammal och till jag var 12 så hade jag kisspåse på magen för att jag kan inte kissa som "vanliga" tjejer gör.
När man har ryggmärgsbråck så oftast så blir neverna till blåsa och tarm drabbade, tyvärr.
Jag kommer aldrig kunna kissa vanligt om inte något mirakel sker, väldigt liten chans.
I alla fall är jag gick i 6an så ville jag ta bort denna påsen på magen, det var ingen kul känsla när man började bli lite äldre.
Jag gjorde denna operation, en operation som tog upp till 16 timmar ( om jag inte minns helt fel? ) att göra.
Ett stort beslut att ta för det blev så mycket ansvar och viktiga saker man var tvungen att sköta.
Mina njurar fungerar inte 100 % tillsammans, det kommer dom nog aldrig göra. 

När jag hade gjort denna operation så fick jag ligga på sjukhus i 5 veckor, det minns jag!
Gick även i skolan där, kommer ihåg att jag gjorde ett jättestort arbete om indianer, tyvärr har jag inte det arbetet kvar.
Alltid dom första dagarna efter operationen är ett helvete. Man får inte äta eller dricka. Redan efter bara några dagar tvingade dom upp mig. Då skulle jag upp och gå i korridorerna för att få igång blodcirkulationen.
Vet inte hur många sjuksköterskor jag bad dra åt helvete. " Fattar ni inte att jag mår illa, jag har ont också! "
Det sket dom fullständigt i haha!
När jag hade piggnat till mig och fått börja äta och dricka igen, jag vet inte hur mycket jag åt vissa dagar men det var nog mer än en skogshuggare alltså. Åt och åt och lika mycket sket jag ut med.
Och jag tillbringade många timmar framför tv-spel också.

Nu fyller jag 22 år i sommar. Mitt liv har varit så otroligt annorlunda om man jämnför med det flesta.
Vanligtvis med folk som har ryggmärgsbråck sitter i rollstol. Har vattenskalle och är vårdpaket. Sen finns det också dom som är så pass friska att dom i alla fall kan prata med något, visa känslor.
Jag är en av dom friskaste i världen. Jag varken sitter i rullstol, har ingen vattenskalle och behöver inte ha personlig assistent som hjälper mig.
Jag kan springa, hoppa, rida, sporta, simma, gå i skolan utan hjälp och allt det där.
Det enda jag inte kan göra är att göra en kullerbytta för jag kan inte böja ryggen.
Har två järnstag längs ryggraden så det blir lite svårt.

Även om jag är frisk så går jag på möten, gör kontroller varje år för att se om jag blir sämre eller bättre. Det är jätteviktigt för mig.
Sköter jag inte min kropp ( speciellt när det gäller att kissa ) så kan mina njurar lägga av och jag blir jättedålig. Kan blir så dålig att jag kan dö, man kan inte leva utan njurar.

Idag lever jag som vilken tjej som helst.
Har en helt sjukt bra familj, otroligt underbara vänner som alltid stöttar mig.
Och sen har jag hittar den mest fantastiska, respekterande och accepterande person. Min pojkvän.
Jag har aldrig varit med om någon som omtänktsam, godhjärtad och inte bryr sig ett smack om vad andra tycker.
Han mening när jag berättade om mitt handikapp ( som det så fint heter ) var " Fan vad häftig du är! "

Här komma det bilder som jag lovade er.




Kom på mig själv att detta är dom ända bilderna jag har tagit på mig angående ryggen, är inte så värt bekväm i detta faktiskt.
Jag har helt och hållet öppnat hela mig för er och det känns rätt okej faktiskt.
Man ska inte skämmas över sig själv, man kan inte hjälpa hur man är född till, hur man ser ut. Det går inte.

Har ni något som ni tycker är jobbigt att prata om eller visa?
Om, maila mig på [email protected]

Jag tycker allt fler borde öppna upp sig. Man är så modig om man gör det.
Det vart ju inget kortfattat inlägg som jag skrev i början. Kände att jag kan ju lika gärna ta hela mitt liv.

Fotografier

Idag är det underbart väder, det är inte alls så äckligt varmt som det har varit dom senaste dagarna.
Nu kan man i alla fall vara ute och inte svettas ihjäl... Det bästa med sommaren tycker jag, är att man kan ta så otroligt fina bilder.
Det jag tar mest på är blommor, gräs och allt annat som finns. Kameran hinner inte vila mellanåt.
Om jag känner mig själv rätt så kommer det bli mycket fotande i sommar om vädret tillåter det. Personligen så tycker jag det är så trist med grådassiga bilder. Man själv blir så nere när man ser tråkiga och inte uppiggande bilder liksom, eller är det bara jag?
Här bjuder jag på sommarbilder, ännu en gång!

Föressten, är det någon som har varit i Halmstad på sommaren?










Alwin målar

Så fint han målar!


Utomhusbilder

Just nu sitter jag ute i trädgården och njuter av vädret!
Förens nu tycker jag man kan ses ute, man svettas inte som ett vattenfall eller så fryser man inte till is.
Detta är perfekt! Kl är halv 7 och det är underbart.


JAG ÄR TILLBAKA! :D

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för en usel uppdatering men jag har faktiskt inte haft tid eller lust.
I onsdags åkte jag till Andreas där jag tillbringade mina dagar tills igår, alltså söndagen.
Vi hade det jättemysigt. Spelade dator hela dagarna, gutt!
Jag tänkte att jag skulle visa er bilder på lägenheten. Det blir nog bra... Lägenheten är jättefin och jag trivs som fisken i havet när jag är där.
Längtar tills jag tar mitt pick & pack och bara drar härifrån. Får se när jag flyttar, tänkte först på 1 juli men sen kom jag på att jag har kompisar som fyller år i augusti inräknat jag själv

Tyvärr mina kompisar så kommer jag inte kunna köpa presenter till er för jag kommer vara lika fattig som en kyrkmus. Ni får fan nöja er med min kärlek! ;)
Ni behöver absolut inte köpa till mig eftersom ni inte får något tillbaka, vill ni det så go fot it! Men räkna inte med något tillbaka förutom kärlek!

Idag är det galet varmt ute.
Håller på att dö och jag har öppnat upp överallt typ, och det blåser ju inget heller så det hjälper ju faktiskt inte så mycket. Idag blir det fan ta mig shorts och t-shirt. 


Don't give a FUCK

Detta är painting skillz!
Hur många " Gilla " kan denna få?

Don't give a FUCK!



Lägenheten

Tänkte slänga in en bild på köket i min och Andreas kök.
I like it!


Stänger ner för idag

Jag orkar faktiskt inte sitta vid datorn mer.
Är jättetrött och ska bädda ner mig och kolla på film!
Visar hårprodukterna jag har köpt imorgon. Sweet dreams


Vart i stan

Hemkommen från stan. Har köpt resten av studentinbjudningar så nu har jag 20 st. Härligt att man har så många omkring sig!
Ska lägga mig lite på sängen och kolla på en film, sen blir det att städa ihop här så man kan ha en trevlig och mysig lördag ikväll :)
Hörs om några timmar!
Kommer även visa vad jag köpte igår på affären, det är inget speciellt men för er som har elektiskt hår.
Rekommenderar detta till er!

Min säng skriker på mig

Alltså, nu har min säng och kuddar skrikit och tjatat på mig länge att jag ska sova nu, när jag kollar på klockan så håller jag faktiskt med. Klockan är efter 2 på natten, tiden bara springer iväg när man sitter framför datorn!
Ska smsa lite med älskling, om jag får kontakt med honom. Han är nämligen med en kompis och dom kollar på spel, det går inte så bra att få kontakt då haha!

Imorgon ( idag ) är det fullspäckad dag!
Ska åka in till stan och fixa lite saker till studenten, plakat och resten av alla inbjudningar. Det är ju inte EN som ska skickas utan 20 stycken. STORT umgänge jag har faktiskt!
Sen efter stan så ska jag städa eller om jag gör det först, beror på hur sent / tidigt vi åker.
Måste även städa mitt rum. Ser ut som tredje världskriget har vart här. En atombomb kanske!

Jag ska även visa er vad jag har köpt! Var på affären och handlade lite saker till håret, måste få bort det elektriska och har hört att dessa märken ska vara bra!
Vi får hoppas det för jag kan inte göra ett smack med håret, sätta upp det i en toffs varje dag är ju inte heller bra för håret. HOPPAS HOPPAS HOPPAS på gud att det fungerar.
Vi hörs imorgon!

Tänk så liten man har varit!

Tillfällig design

Jag mitt klantarsel gjorde något med den andra designen när datorn laggade ihop. Så nästan alla koder försvann så den såg ut som skit.
Tjejen som har designat min är inte online så kan inte prata med henne. Hoppas hon kan hjälpa mig!

Nu har jag i alla fall en som jag har tidigare och den får duga tills vidare. Blir så trött ibland.
Ikväll blir det fredagsmys med mig själv! <3 

Sysslor

Nu ska jag göra mina sysslor, känner mig faktiskt lite bättre så bäst att få saken gjorda.
Fredag idag, känns underbart! Ska njuta med massa onyttigheter och en massa filmer.

Vi hörs senare!


Bäddar ner mig nu

Nu orkar jag inte vara uppe nå längre. Jag är jättetrött och ska bädda ner mig nu.
Vi hörs imorgon!
Hoppas ni sover gott inatt. Puss!

Imorgon är det äntligen fredag / helg.

Framför datorn

Det var länge sen jag tittade på Andra Avenyn så bestämde mig för att titta på det.
Funderar på att ta mig något litet att äta. Ägg kanske och ett glas O'boy?
Gör flera saker samtidigt, facebook, bloggen och telefon!


Två år & en månad!

Kom precis på att jag och Andreas har varit tillsammans i 2 år och 1 månad. Vart tog denna månaden vägen egentligen?
För varje dag som går så älskar jag honom mer och mer. Går inte ens beskriva hur mycket jag älskar honom och vad han betyder för mig.
Helt galet hur en människa kan betyda för en. Efter studenten så flyttar jag upp till honom, då blir vi sambos igen.
I början av vårt förhållande så bodde han här pga jobbsökanden men det blev ingenting med det, Redan efter 2 månder bodde han hos mig. Det är inga många som klarar det!
Och vi är tillsammans fortfarande och det har gått Två år & en månad idag. 
Jag älskar dig något så fruktansvärt Andreas Sernald. Önskar jag hade dig vid min sida hela tiden!

Autobronzant Self-Tanner

Brun utan Sol

Denna fick jag av mamma igår eftersom hon fick två stycken. 
Jag provade ju den igår, ingen skillnad ännu förutom tre stycken ränder på handen. Inte snyggt!
vet dock ännu inte om den är bra, men kommer ta " före & efter " bilder om det skulle bli någon skillnad.

Vilken föredrar ni?


Pannkakor till frukost, great!

Godeftermiddag, önskar jag er alla!

Bestämde mig för att försöka få i mig något att äta och som tur så hade vi pannkakor kvar sen igår.
Pannkakor med sylt och grädde sätter nog vart på kroppen tror jag, en jävla massa socker i alla fall! Det är ju jättegott, eller har jag fel? ;)

Är fortfarande sjuk, vilket suger hästpung verkligen!
Hur dåligt jag än mår så vill jag inte ligga i sängen hela dagarna och kolla på film. Får ju för helvete liggsår?!
Plågar mig genom lite tid framför datorn och att göra andra saker som tex plocka ur diskmaskinen för det kan ju ingen annan vara snäll och göra. Så jag får väl ta den då!

Igår fick jag en brun utan sol av mamma som hon hade beställt hem. Hon fick två stycken så jag fick den ena.
Jag skulle behöva använda den 100 gånger om dagen, minst! Jag provade den igår, luktade jättegott!
Men jag måste fan ha problem på riktigt när det gäller att kleta in sånt där. Jag lyckas aldrig få det jämt, blir bara en massa fläckar och ränder? Så jävla snyggt va? ;)
Kan visa den i ett annat inlägg... 


Feber och ont i halsen

Imorse när jag vaknade så kände jag att jag inte mådde så där jättebra, hela kroppen och huvudet kändes som 1 ton.
Tänkte att jag skulle gå till skolan i alla fall och prova men orkade verkligen inte komma ur sängen. Har legat och sovit från 10 igår kväll till 2 idag. Då är det något som inte stämmer.
Skulle vilja sova mer men brorsan och hans tjejkompis kom hem precis och dom är som elefanter när dom går.
Då kan man ju verkligen inte sova / vila!
Har precis fått i mig lite frukost och sitter fortfarande med min kokheta oboy. Kan nog behövas för jag fryser som en get. Men vill inte ta på mig så mycket kläder för då stiger febern.
Många säger till mig att jag ska ta på mig hur mycket kläder som helst och minst 2 täcken när jag ska sova för då svettas man ur febern. Det fungerar inte på mig! Jag får bara ännu mer feber och blir jättedålig! 

Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på massor av Disney filmer, love it
Vi hörs senare.
Bjuder på en riktig härlig sommarbild!


Lägger mig tidigt. Magsmärtor!

Idag har jag ätit för mycket så jag har jätteont i magen, lip lip lip lip! :'<
Har lagt mig i sängen och ska sova snart. Ska titta på några avsnitt av Bones först.


KL är sju på morgonen

Snart ska jag gå till bussen, ska bara borsta tänderna innan jag går.
Idag blir det nog en kort dag, förhoppningsvis! Jag är såååååå trött. Har fryst som fan i natt, helt galet. Hade dubbla täcke men inte fan hjälpte det. Hoppas på en varm dag, fast inte för varm!

Ha en bra dag allihop!

Skola imorgon

Ska ta mig något att äta och sen krypa ner i sängen. Är inte ett dugg trött så vi får väl se hur bra det går att somna haha!
Sitter och kollar på Big Brother och det är väldigt underhållande tycker jag.
Imorgon är det skola. Praktiskt prov. Sitter gladligen modell imorgon, klassen är uppdelade i 2 grupper och jag är i grupp nummer 2 och vi ska ha prov på onsdagen, tjohej!

Skulle egentligen ha städar ihop idag men jag har verkligen inte haft någon lust till det. Har i alla fall tvättat så man slipper gå naken imorgon och resten av veckan. 
Imorgon ska jag även kolla runt i stan efter studentkläder och skor. Har inte ens gjort det, bra där Jonna!
Kan inte köpa något för jag äger 700 :- så det få bli när jag har fått pengar nästa vecka. Funderar även på att åka till älskling nästa helg också. Vi får se! Han och en kompis till oss ska lana Diablo 3 som kommer ut, inte så kul för mig kanske. 
Annars ska jag vara hemma och försöka bara hitta på något vettigt att göra, får se om någon själ vill spendera någon dag med mig, kanske krogen eller en fika? Vi får se!

Nu ska jag ta något att äta, kanske skriver ett inlägg till innan jag kryper ner i sängen. Om inte så hörs vi imorgon!
God natt och sov sött allihopa. 


Jordgubbar till frukost

Bestämde mig för att äta en nyttig frukost, lite jordgubbar! Denna gången klarade jag det utan att bli jätte kass i magen och illamående. Bara några åt gången blir nog bra. Det bästa på sommaren jag vet är att äta massor av jordgubbar, blåbär, hallon och saftiga vattenmeloner. Det är typ det enda man lever på på sommrarna när det är galet varmt ute. Kall mat och massor av färska bär.
vi grillar väldigt mycket också i denna familjen, då det är ofta kött och sånt där gott + en god sallad!
Fast det blir ju inte förens på kvällarna när det har svalnat lite för mitt på dagen orkar man inte ens leva. Nackdelen att bo på västkusten enligt mig. Tror det är många som håller med mig. Visst, jag älskar sol till en viss gräns. Då man kan vistas ute i alla fall utan att svettas ihjäl haha!
Inte undra på att jag aldrig blir brun för jag orkar inte ligga och steka i solen i flera timmar som andra gör. Jag hatar att svettas, och hur ofta är man vid havet liksom, någon gång ibland när det är super varmt men då är det packat med folk istället så man knappt får plats istället.


Nu är sommaren äntligen på väg på allvar

Var tvungen att springa ut och fota lite i trädgården innan. Såg en tulpan när jag tittade ut genom fönstret!
Jag älskar tulpaner, helst ska dom vara röda eller lila. Så fina!
Här är några bilder som jag vill visa. 













Detta är verkligen sommar. Blommorna kommer fram och strålande sol! Just love it!

Jag ber verkligen om ursäkt

Jag ska berätta om helgen som jag har haft tillsammans med Andreas, Nellie och Alfred när jag har städat klart och tvättat. Tills vidare så bjuder jag på 2 bilder ifrån helgen. 




Sol och huvudvärk

Inatt vaknade jag av att jag hade sån huvudvärk, helt galet. Kanske ska börja använda brillorna och se ut som en nörd, vad jag skulle få ligga då! ;)


Nä men så man slipper denna jävla huvudvärken någongång. Dock är ena glaset lite repit och det är precis där ögat är så jag ser typ inget, men det kanske blir en riktig höjdare? Nåväl. Får väl dra på mig dom i alla fall då.
Jag tycker inte om att använda glasögon för jag tycker dom bara är i vägen men det är väl en vanesak antar jag.

The sims 3, vilka spelar det?

Jag är ett stort spelfreak när det gäller The Sims 3.
Jag älskar att designa hus så jag funderar på att göra ett helt kvarter själv där man sen kan börja spela på.
Dock har jag inte spelat på väldigt länge så därför tänkte jag göra det. 

Någon mer som spelar, vi kanske kan dela idér angående design och allt?
image description

RSS 2.0