< Till bloggens startsida

Tangled








Iphonen såld

Rensade ur Iphonen för den ska säljas. Raderade bort över 400 bilder.
Hur mycket skit kan man samla på sig egentligen, och varför sparar man kopior?
 
Bjuder på en bild när jag och min bror var ute i spöregnet, vi var bokstavligt talat genomblöta + att vi hoppade i stora vattenpölar. Det kändes som att duscha med kläderna på!
 

Äntligen

Nu har jag tvättat klart. All smutsig tvätt är nu rena och fräscha. Nu blir det tv tittande med Simon. Dock så har jag inget fredagsmys. Funderar på att springa till affären och köpa något gott. Frågan är vad?




Börjar dagen med

Godmorgon. Nu när jag har varit uppe en stund så kände min mage att det var dags för frukost. Så det får bli gröt och vindruvor idag.
Idag har jag prov i svenska och efter lektionen har jag körlektion.

Tänkte glo genom körboken lite snabbt också. Nu måste jag fixa min gröt.




Sons of Anarchy

Jag har fått en favorit - serie.
Snart äe 3 säsonger genomstirrrade.
Det är så spännande. Måste pausa så fort jag går ifrån Tv:n.




Ekvationer med paranteser

Gillar ni matte?
NEJ vem fan gör det egentligen. Själv så HATAR jag matte. Det är så fruktansvärt tråkigt.
Varför skan man kunna ekvationer, varför måste man kunna räkna ekvationer med parenteser!?




Tankar mitt i natten

Jag måste skriva av mig känner jag, jag ber er inte om er åsikt. Jag gör det för min skull!


Jag har alltid varit den som har kunnat / försökt få fram vad jag känner, tycker och tänker men just nu fungerar det inte alls. Jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv, vad jag vill jobba med eller vart jag vill bo. 
Nu pratar vi framtid och inget annat. Jag vet vad jag vill just nu, jag lever inte i dåtid utan nutid och har inte en tanke på hur min framtid kommer att se ut. Självklart vill jag ha min framtid och liv tillsammans med Andreas, dock kan jag inte veta vad som kommer hända om 5 år, om några veckor eller imorgon. Jag är så rädd att bli besviken och sårad. Därför lever jag en dag i taget. Jag HATAR att planera för det har aldrig varit min starka sida. Jag avskyr att veta vad jag ska göra imorgon. Jag tycker om att ta dagarna som det kommer. För jag vill inte ha något planerat och sen går det käpp åt helvete sagt sagt. 

Hur jag fungerar

När jag blir helt tom i kroppen, finns inget överhuvudtaget, jag känner inget eller jag tänker inte på något och när någon frågar vad jag tänker på. Mitt standard svar är " Jag vet inte... " - Det måste betyda något?
Man kan inte gå utan att inte tänka på något, finns alltid något man tänker på hela tiden. Men vad det är kanske man inte alltid kan tyda fram. 
När jag känner mig obekväm i en situtation så stänger jag av helt, bygger upp en mur och låstas som att jag inte hör, ihopp med att kanske personen som frågar ut mig ska tröttna och bara gå därifrån. Det är inte alltid det fungerar, för att? Det är nog mitt värdelösa pokerface. Det syns så väl när jag är arg, irriterad eller ledsen över något. Speciellt när jag är ledsen och ska försöka hålla tillbaka tårarna för det bara rinner längs kinderna annars. Och det värsta jag vet är att gråta inför någon. Tycker det är jättepinsamt så istället försöker jag tänka på något annat som kanske kan leda till ett skratt eller bara skämta bort allt. Även där i hopp med att personen ska tröttna. Jag är konflikträdd när det gäller mig själv. 

Mitt självförtroende

Det har inte alltid varit 100 % 
Kanske inte ens en gnutta har jag haft. Självförtroende är en sak som jag aldrig haft när det gäller hur jag ser ut. Vad det beror på, det vet jag. Pågrund av mitt handikapp! 
Det har förstört väldigt mycket men samtidigt fått mig att acceptera att såhär kommer jag se ut, såhär kommer jag leva, that's it. Allt blir bara sämre när man började träffa killar, skaffa förhållanden. Nu menar jag inte att det är pojkvännens fel att man äter ditt och datt, alla har sin egen vilja, utan jag menar bara att det är väldigt lätt att fastna i denna förhållande-ätagottvarje-helg. Tyvärr fastnade jag där. Innan jag skaffade pojkvän så var jag bara skinn och ben och nu har allt svullnat upp som en muffins och orkar, har inte denna drivkraften till att göra något åt det. Och så mår man dåligt tillslut. Det är hemskt!

Detta som jag har skrivit nu är kanske en liten tankeställare till mig själv. Jag måste försöka ta reda på varför jag är som jag är, i vissa situationer. Frågan är bara hur?

Tvättdag

Idag är det tvättdag, gud så kul!
Efter det så ska jag slänga mig på soffan eller i sängen.





Vad beror det på?



Jag har kommit på en sak!

Jag är alltid tröstig och torr i halsen / munnen. Jag har ingen aning om varför så jag googlade upp det och fick fram att antingen är det diabetes eller blodbrist. Men knappast blodbrist liksom

De fyra "klassiska" symtomen på diabetes är:

  • Ökad törst
  • Frekvent urinering
  • Ökad hunger
  • Viktminskning trots ökat matintag

    Jag har bara ökat törst, jag är knappt hungrig, frekcent urinering har jag inte koll på. Och sen viktminskning trots ökad matintag har jag ju knappast. Är inte hungrig och har fett på kroppen fortfarande. Har man diabetes så kan menstruationen upphöra, men har mens just nu. Det kan inte vara diabetes. Jag får helt enkelt ringa sjukvårdsupplysningen!
 

Matte



Jippi ...

Mentos

Fotograferade en kompis katt idag men han vill inte alls, ingen linslus detta inte!






BILDER FRÅN IDAG

Fotade lite idag. Brist på saker att göra!
OREDIGERADE BILDER 
 










 

När jag var på väg hem

God eftermiddag!
Kom precis hem från skolan. På vägen hem så stannade jag till och tog lite bilder på det fina vädret vi har idag. Det är riktigt skönt ute.










Terminator

Har nattat älskling och nu sitter jag och kollar på Terminator!



Min lördagskväll

Min vän kom hit vid 21:00 och vi började nästån direkt att hälla på dricka. Jag hade tagit fram en flaska Smirnoff och en annan godisgrej, minns inte vad den heter men dem är knallrosa och är jättegod, galet god.
Jag höll på att fixa mig när min vän kom men deras gick snabbt och sen satte vi oss i soffan och pratade om allt mellan himmel och jord.
Tiden bara sprang iväg så vi hann inte dricka så mycket. Två drinkar och en shott var. Klockan vårt helt plötsligt halv 12 så vi var tvungna att börja gå in mot stan vilket gick väldigt fort. I nyktert tillstånd så hade det tagit över 30 min till 45 min men promenaden tog bara 20 minuter, jag har nog aldrig gått så fort i hela mitt liv haha.
Väl framme i stan försökte vi hitta en toalett till Fia som inte kostade pengar och självklart fanns det ingen. Så vi sprang till automaten för att ta ut pengar så vi hade, tex till den krogen vi skulle in på där det kostade pengar att hänga in jacka eller väska. Väl inne på krogen träffade vi en annan kompis, så hej till hennes sällskap och sen sprang vi på toaletten och äntligen därefter kunde vi slappna svenska! Vilket det INTE blev. Vi klev direkt ut på dansgolvet och rockade loss tillsammans med dessa andra fulla och dreggiga människor. 25-40 verkade tro att vi hade fyllt 18 för dom gillar småtjejer. Jag är 22 och Fia är 21 men vi båda är korta som små pysslingar haha!
Så vi hade 3 stycken icke svenskar efter oss och dom var inte alls trevliga, bara äckliga och sliskiga, usch! Dom fösökte dra mig ifrån Fia och man kände sånt obehag alltså. Det var äckligt och bara nä usch.
Man fick tillslut sätta upp handen och back off och vara riktigt otrevlig. När man trodde det äntligen var över så kommer nästa dreggiga människa som knappt kunde gå.
Vid klockan 02:00 så stängde dom så vi gick för sitt möta Andreas och Erik ( Annas sambo )

Det var skönt att komma hem, svettig och försöka sova.
Vi hade deras grymt kul i alla fall!

En sliten Jonna

Jag hade turen att vakna upp och inte vara bakis. Jag drack inte alls mycket igår, två drinkar och en shott. Dock så drack jag väldigt fort pga att hålla tiden.
Jag har alltid en förmåga att hälla i mig sprit, bara för att bli full snabbare!
The biggest misstake you can do.
Vissa kan och vissa kan inte. Jag ligger någonstans mitt emellan. Ibland går det jättebra och en annan gång går det käpp åt helvete haha!




Masterchef USA

Godmorgon!
Hoppas ni har haft en bra helg med kärlek och mycket glädje. Det har jag haft, även om jag inte sett Andreas så mycket denna helgen, känns det som i alla fall hihi.
I fredags var han ute med jobbet ju och sen när han kom hem så var det bara lägga sig för han skulle jobba halv 6 på lördag. Då jobbade han hela dagen från halv 6 och var hemma runt halv 8 tror jag det var.
Så under dagen så var jag hemma med Simon. Jag sov väldigt länge, städade ihop lite här hemma. Kvällen började
närma sig så det var dags att göra sig iordning.
Andreas åkte till Erik eftersom jag skulle ut.

Min vän kom hit klockan 9, vi satt och pratade och glömde bort tiden haha. Vi skulle börja gå in till stan kl 11 men det blev efter halv 12 istället. Tiden går fort när man har kul.
När vi väl kom in till stan... Det berättar jag i nästa inlägg för annars blir det jättelångt!











HÖST

JAG ÄLSKAR FAKTISKT HÖST! Varför, det är alla dessa vackra färger. Dom är helt makalösa tycker jag.


GLÖMDE NÄSTAN

Sätta kameran på laddning, det viktigaste av allt!
 
 

FEST IKVÄLL

Har precis planerat kvällen en vän!
Detta kommer bli så grymt kul, undrar hur kvällen ska sluta?
 
Nu är det massor som ska fixas. Lägga in spriten i kylen så det blir as kalas kallt, sticka iväg till affären och köpa blanddricka, att shotta ren sprit slutar bara illa för min del. Kan ju bli full här hemma men inte så pass så man inte kan ta sig ut genom dörren haha. Minns en midsommar för sådär 3 4 år sedan, den var hemsk. Det var så illa att jag aldrig någonsin druckit så mycket, där lärde jag mig en läxa kan jag rent sagt säga. Kan berätta om den en annan dag kanske. Inte nu för har inte tid att skriva ner det, minns faktiskt inte så mycket om den, inte efter ett dopp i en inomhuspool på 12 grader, sen är det svart!
Måste välja festkläder också, hur jag ska sminka mig och hur mitt förbannade hår ska vara. Det blir jobbigt detta. 
Har inga festkläder utan bara min vardagskläder, men jag hittar väl på något. VI FÅR SE :D 
 











Hemmastadd

Nu har jag det mysigt. Jag är så trött att jag somnar vilken minut som helst.
Har hämtat täcke och kudde + Simon för nu ska vi sova några timmar :")




Snart är det helg

Ligger vaken i sängen och tänker
" YES nu är det snart helg, vad kommer hända för något kul? "
Jo det ska jag säga er!

FREDAG:
Imorgon/ idag fredag så först ska jag ha min första körlektion här i Oskarshamn. skulle haft den för lite över en månad sen men var tvungen att boka av den pga brist på pengar. Det kändes inte alls sådär jävla kul, men nu äntligen.
Hoppas läraren tycker jag kör som en gud och inte pumpar mig på pengar. Rykterna här är inte så bra här jag hört men denna körskolan är jättebra säger väldigt många. Vi får hoppas på det bästa

Efter körlektionen så ska jag hem och fixa lite, med tvätt, disk och annat sånt där tjaffs som måste göras. Andreas ska ut med jobbet så jag har en lugn själv för mig själv. Jag ska göra... Absolut ingenting! Titta på Tv:n och det blir nog också väldigt mycket dataspel..
Sen får vi de vad som händer när han kommer hem.

LÖRDAG:
Denna dagen så ska Andreas även jobba så han kan inte dricka ute med sitt jobb på fredagen ( alltså imorgon ). Jag vet inte hur länge han jobbar så jag tänkte försöka sov så mycket som möjligt för på kvällen händer det saker. Så innan kvällen så blir det plocka undan här hemma, duscha och göra sig iordning för kvällens festligheter! Jag ska nämligen ut med en vän, förfesta hemma och sen försöka komma in på en krog. Det ska bli intressant och se. Jag tänkte bjuda mig själv och min vän på bara drinkar denna kväll för det är det enda jag har, ops haha!
Kommer uppdatera så gott jag kan men lovar inget. Tänker inte tänka på bloggen i första hand liksom.

SÖNDAG:
Ber till gud att inte vara bakis!

Vardagsrum






Tv tid med älskling.

Sitter framför Tv:n och kollar på Simpsons!
Snart dags för sängen, är megatrött.

Go'kväll på er ♡♥



Instagram



Följ mig på Intagram!
jonnaericsson

Samsung Galaxy s3

Go'kväll mina kära läsare!

Uppdaterar direkt från min nya telefon. Jag är så nöjd med den redan och har bara ägt den sen klockan 18:00 :D
Just nu sitter jag framför Tv:n och kollar på Svenska Hollywood fruar!
Det är en av dom roligaste programmen som finns, bara för Gunilla och Maria Montazami är med. Det är synd att inte Anna Anka är med längre för hon var den
som gjorde hela programmet. Eller vad tycker ni?



Goodbye September and say Hello to October

En sjuk / förkyld Jonna uppdaterar!

Första Oktober idag, herregud vad tiden går fort? Hinner fan inte med! Nästa månad fyller min sambo år och två månader till december. Nu är det bara en tidsfråga när snön kommer.
Jag älskar snö, dock inte Hallands snö för då är det bara slask och äckel.
Dalarna snö är det bästa som finns. Vintern där öht är underbart. Då är det riktigt kallt och en massa snö. Det är inte det här ruggiga, den här äckliga blöta luften så man fryser oavsett hur mycket kläder på sig.

Har lektion, ciao!


RSS 2.0