< Till bloggens startsida

- Månaden som kommer förändra mitt liv -

Jag har bestämt mig för att denna månaden kommer förändra mitt liv, träning kommer sprikas in två dagar i veckan. Vilka dagar det kommer bli har jag inte riktigt bestämt mig för än. Dock så siktar jag in på på tisdagar och torsdagar som mer än mitt halva liv har varit mina träningsdagar.
När jag trände Volleyboll så var tisdagar och torsdagar dom dagarna som var måsten.
Varför jag har kommit fram till att börja träna är för att min kropp lägger av annars, nu menar jag inte att jag kommer dö eller något utan att min rygg och höfter kommer bli helt fuckade, vilket dom redan är så måste börja med att röra på mig.
  • Först kommer jag ställa mig på crosstrainern som vi har här hemma, ingen använder den så den blir bli min bästa kompis först.
  • Sluta äta så förbannat mycket skräpmat, godis, dricka läsk och bara slöa framför datorn! Mitt största problem...
  • Sen när jag har fått upp min kondition lite för den är verkligen ZERO så blir det att börja springa på bandet nere på gymmet.
Rutiner... Rutiner... Rutiner.
Det är något som jag måste ha i mitt liv, annars fungerar inte jag. Därför har jag bestämt mina träningsdagar under tiden jag har skrivit detta. Tisdagar och Torsdagar får det bli.
Först måste jag gå ner några kilon. Många tycker att 50 kg för mig är jättebra men jag mår inte bra utav det. 50 kg i bara fett är inte okej. Därför tänker jag gå ner ungefär 7 - 10 kg så jag väger 40 och sen bygga några kilon muskler istället. Det kommer nog se så mycket bättre ut. Tror jag i alla fall!
Jag saknar denna kroppen även om jag vägde way to lite!
Här vägde jag ungefär 35-38 kg.
Det är för cirka 3 4 år sedan när jag var tillsammans med mitt ex. Många tyckte att jag skulle börja äta, vilket jag började göra, jag åt fan hela tiden och se vad som händer nu. Nu väger jag 50 kg och trivs inte alls med mig själv.
Jag antar att man sväller upp när man precis har träffat en kille, så är det nog för alla.
Vissa bryr sig inte och vissa bryr sig. Jag är en av dom som har insett att jag vill inte ha det såhär.
Alla tänker, även jag " Åh vad gott det hade varit med pizza, kebab, läsk, chips, godis " varje helg.
Sure, fine! Det är gott, det är socker, fett. Sånt vi inte kan stå emot för att det är gott och se vad som händer. Man sväller upp och sen blir det jobbigt att göra något åt det.
Därför, innan det är för sent så tänker jag ta tag i mitt liv, träna och äta nyttigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0