< Till bloggens startsida

- Varför dålig uppdatering! -

Vad som hände på fredagen ( 27 januari )
I fredags så pluggade jag projektarbete, skrev klart det teoretiska om vad jag ska göra för det ska vara inlämnat nästa månad, alltså i februari.
Detta kommer blir kanonas bra, verkligen super duper bra. Har alla sminkningar och fotograferingar i huvudet. Nu ska jag bara få fram rätt person till att göra vad. Jag har mina funderingar!
Sedan efter allt pluggande så åkte jag hem och började städa och göra iordning rummet för jag skulle få finbesök, från Oskarshamn. Där min pojkvän bor!
Sen insåg jag att han inte skulle komma förens på kvällen så gick och la mig igen, så allt jag hade lagt i sängen för att få fram lite golv att röra sig på så slängde jag ner allt igen på golvet, smart drag Jonna! * Thumbs up *
Så jag sov några timmar och sen fick jag helt plötsligt stressa för att hinna klart allt.
Hade fått önskemål av Andreas om att göra mig extra fin när vi skulle träffas.
Så här såg jag ut i alla fall!
Andreas vart jättenöjd i alla fall och det märkts på natten sen men eftersom det finns pryda människor här i världen så ska jag inte berätta i detalj utan låt fantasin flöda människor! ;)
Önskar jag kunde berätta, det kanske kan krydda andras sexliv om inte annat.
Kanske någon annan dag! För jag är verkligen inte rädd för att prata om sex, delar med mig utan några problem.
Åter till kvällen då, vad jag kommer ihåg så "somnade" vi tidigt.
Vi somnade skönt efter några timmars myspys med olja och leksaker.
Vad som hände på lördagen ( 28 januari )
Då hämtade vi upp min pappa för vi skulle följa med honom till Ikea/Väla, han behövde en chafför för han var tvungen att köpa ett nytt soffbord. Ni ska se hans lägenhet när den är ommålad, sjukt snyggt!
Vi gick på Ikea kanske 1 till 2 timmar ungefär. Jag och Andreas började diskutera hur vår lägenhet skulle se ut. Vi hade faktiskt samma smak när det gäller inredning, tack och lov!
När vi var klara på Ikea så tog vi paus på MAX och sen fortsatte vid mot Väla. Fattar ni hur stort det har blivit? Nya butiker överallt och dom är inte sådär pyttesmå heller utan det finns gott om plats att röra på sig. Sånt tycker jag om. Hatar när man knappt kan röra sig för det är kläder överallt!
Vi shoppade lite där inne på Väla, jag hittade min favorit butik, New Yorker!
Där köpte Andreas en tröja och underkläder. Sjukt snygga! Direkt när jag såg dom så skrek dom
" JONNA HÄR BORTA, KÖP OSS! "
Helt galet!
Sexet var helt amazing, jag kände mig sexig och Andreas älskade mig. Mer säger jag inte, använd fantasin! ;)
Här kommer bilder på kläderna!
Vad som hände på söndag ( idag 29 januari )
Söndagar är inte alls roliga, speciellt inte om man har tillbringat en helg med den personen man älskar mest utav allt här i världen.
Det är så tråkigt att helgerna går så fort när man har fruktansvärt roligt. Har haft en underbar helg, så som alla helger jag har med honom. Man utnyttjar verkligen tiden tillsammans, försöker hitta på så mycket som möjligt. Om inte, så har man ändå varandra och det räcker helt perfekt för mig.
Vi vaknade efter 10 imorse, åt frukost och sen mös vi lite i sängen för Andreas ville hem tidigt och fixa inför jobbet imorgon så han åkte redan vid halv 2. Han har ju 2 3 timmar hem, längtar tills vi bor tillsammans igen!
Så han sa hejdå till familjen och sen gick vi och pussades hejdå.
Stannade kvar på isplanen i några timmar och nu, har jag varit hemma sen efter 5. Ska bara duscha och sen krypa ner i sängen. Behöver inte lägga mig så tidigt för jag börjar 10 imorgon men jag är faktiskt trött.
Smsa lite med älskling och kolla på några avsnitt Bones. Kanske äta lite kvällsmat innan.

Så har min helg sett ut och den har varit helt underbar. Nästa gång jag träffar älskling så är det på Alla Hjärtans Dag. Undrar vad vi hittar på då.
Då veckan efter så har jag lov också, hur perfekt tajming är inte det då?! :)
Kommer kanske med ett inlägg senare, om inte. God natt och sov gott!


- Min söta spargris -

För att fördriva tiden lite innan duschen så tänkte jag lägga upp två onödiga bilder men ville bara visa att jag lever. Ber så hemskt mycket om ursäkt över den dåliga uppdateringen. Anledningen kommer i nästa inlägg! :)


- Time to clean this up -

Tänkte att jag skulle göra lite nytta idag i alla fall!
Det enda jag gjort i två dagar nu är att titta på Bones och planerat in en fotografering haha!

Dags att städa!


- Sa jag att denna dagen är min lyckodag?

Innan jag skulle hämta alwin så skulle jag ta in posten och gissa vad jag såg först?
Ett brev från Transportstyrelsen och det var till mig!
Jag är beviljad att börja köra bil igen! :DD


- Mobilbloggar från sängen -

Har varit vaken i några timmar nu. Tittar på Bones, as usual! xD
Bäst att titta på så många avsnitt som möjligt innan Andreas kommer hit vilket är imorgon.
Är redan i säsong 3 = har inget liv!

Åt en sån otroligt god frukost. Mamma köpte baguetter igår så tog en till frukost med ost och gurka & ett stort glas Oboy.
Det var underbart gott, nästan så att det knullade i munnen.


- Mobilblogg - Jag lever!

Jag ville bara säga att jag inte har dött, kidnappats eller rymt hemifrån. Det är så här att jag är i skolan, kommer hem på kvällarna och kollar på Bones så har totalt glömt bort bloggen. Förlåt!

Nu ska jag lägga mig och kolla på några avsnitt och sova, är helt fast i denna serien.


- Mobilblogg - Bones

Ligger i sängen och kollar nya favoritprogramet Bones, smsar även med älskling.
Imorgon är det skola, heldag pga stödlektionerna. Hoppas även på att inte få sitta av tiden imorgon/i veckan dom det blev förra veckan, det var inte helt okej!
Ska även boka in en fotografering/sminkning denna veckan eller nästa vecka.

Nåväl. God natt!


- Mobilblogg - Är nere på bandymatch!

Bestämde mig för att göra lite nytta idag genom att ta en promenad ner till bandymatchen som är igång.
3-0 tror jag det står till Oskarström :D

Drog på mig en tröja som jag fick av mamma i julklapp, tyvärr är min mage för stor men vi skyller på en liten storlek ;)
Dels även att i tajta kläder ser jag otroligt sned ut vilket jag verkligen inte tycker om. Därför går jag oftast i stora tjocktröjor för att dölja!


Börjar dagen med att få en teckning av Alwin

För en liten stund sen kom Alwin in med en teckning som han har ritat och den är till mig sa han. Jättefin!
Tror det var en helikopter och en tunnel?
I alla fall, hoppas ni har sovit gott. Det har jag gjort, som en litet bebis.
Här är i alla fall teckningen som jag ska sätta upp på min vägg.
Nu ska jag snabbt tvätta håret, gjorde aldrig det igår. Fastnade i massor av game med killarna. GICK SKIT!
Kommer med ett inlägg snart igen!

Väntar... Väntar... Och väntar

Nu har jag gjort mina sysslor för idag. Herregud så duktig jag är!
Nu ska jag ta det lugnt och spela LoL med killarna, dock är det inte min dag idag men skit i det. Kul ändå! :)
Medans jag väntar så tänkte jag kolla efter någon bra film som man kan titta på ikväll, måste handla lite snacks också.
Tips på film please peeps! :D

Godmorgon!

Började dagen med att titta på en Disney film, Pongo och dom 101 dalmatinerna!
Vaknade vid tio, gick upp och kissade och sen la jag mig igen. Nu sitter jag här och äter frukost, eller ah dricker oboy för mackorna har jag ätit upp. Lyssnar på musik och väntar på att pojkvännen och hans vän ska bli klara med ett game i LoL för jag och min vän vill vara med nästa runda.
Medans vi väntar så skickade Nellie, som hon heter ett video från youtube.
Jättesöt verkligen!
Ska skaffa mig en sådan här eller leopardsmönstrade saker, minns inte vad dom heter.
http://www.youtube.com/watch?v=WTpldq3myV0&feature=youtu.be

GLASÖGONORM

Många vet inte att jag egentligen har glasögon. När jag väl drar på mig dom så får det flesta en chock " åh vad fin du är i glasögonen, varför använder du dom inte? "
Bra fråga. Ser ju ut som en nörd. N E R D från planeten Pluto.
Förstår ni vad jag menar? xD

- Mobilblogg

Just sitter jag och äter mellanmål, kalaspuffar med mjölk. Det var länge sen!
Btw, det inlägget som lades upp innan detta är från igår.


Lunch med Jannike

Just nu sitter jag med en kompis och käkar lunch, kinamat bjöd hon på idag! :)
Mycket gott!


Middag

Sitter och äter jättegod middag.
Potatis, kött och sås med äppelmos. Älskar det! Var jätte länge sen, riktigt njuter och sitter fortfarande kvar xD
Alla andra är färdiga.


Helt onödig dag!

Kommer till skolan och ingen lärare Idas heller, istället för att jobba hemma så är man tvungen att sitta på skolan. Sitta v tiden för att få närvaro hurray!
Tvåorna har sminksalen så vi kan inte göra någonting -.-'
Låt oss gå hem så vi kan plugga hemma istället för att sitta av tiden!


Sitter och äter kvällsmat

Hoppas ni haft en bättre dag än vad jag har haft. Kom till skolan idag och vi som var där bara satt av tiden, skrev en inlägg om det innan men det har inte kunnat publicerats.
Vår lärare är fortfarande sjuk så vi fick ingen uppgift av den andra så vi satt från halv 9 till kvart i 11 och gjorde verkligen ingenting.
Totalt meningslöst.
Efter skolan träffade jag Nellie i alla fall. Sen när jag kom hem så gjorde jag inte ett smack. Har haft sån huvudvärk, inte okej!
Nu ska jag sova, så vi hörs imorgon!

Time for bed

Nu ska jag försöka sova, är jättetrött så somnar jag inte nu så är det något fel!
Ska bara plocka ur diskmaskinen, sen smsa lite med baby. Hoppas ni har haft en bra dag.
Vi hörs imorgon.
Godnatt!

Sminkning = DÖSKALLE!

Idag när vi kom till skolan så var läraren sjuk så vi fick i uppgift att sminka oss till döskalle, eller varandra!
Svart och vitt, vattenfärg = ett helvete att får fort... Rätt slapp dag faktiskt men lite onödig faktiskt. Började 10 och slutade 12. Sminkningen gick så snabbt och vi fick sluta när vi var klara.
Vi skulle i alla fall sminka halva ansiktet dödskalle. Svart = där det sjunker in och vitt = där det "sticker" ut.
Sen andra hälften var det svartvit modelering. Samma sak där.
Här är resultatet!

Har åkt skridskor idag :D

God kväll!
Förlåt för en dålig uppdatering men har varit ute hela dagen, ätit nu på kvällen och nu sitter jag äntligen och tar det lugnt vid datorn.

Idag tog jag fram mina skridskor och åkte i typ... 15 minuter för sen hade jag så in åt helvetes ont i fötterna.
Men det är kul att åka, det är så tråkigt att jag inte hinner träna denna säsongen pga att jag har så mycket i skolan nu innan studenten, piss också!
Åh just ja, min mor åkte även skridskor, har till och med bildbevis ;)


Tycker ni om att åka skridskor?


Förlåt för att jag inte har uppdaterat

GOD EFTERMIDDAG ALLIHOPA!

Idag sov jag väldigt länge, var uppe väldigt länge pga att jag inte kunde somna. Var så jävla irriterad på mig själv. Nåväl.. Har precis kommit hem från bandyplanen, varit match. Tyvärr förlorade vi men det tar vi igen nästa match.
Det är kyligt ute va, fy helvete vad kallt det var + att det blåser.
Kan också säga att - vilken tur jag inte spelade idag! Laget som Oskarström tyckte väldigt mycket om att knuffas och sånt där. Själv hade jag flygit som en liten vante, vilket många gjorde!
Dock så saknar jag att spela, i alla fall träna men jag har inte tid nu. Har så mycket att göra i skolan innan studenten.
Bjuder på en bild när jag hade börjat träna igen. Jag är den enda i laget med i laget med BLÅ hjälm! ;)

Tyckte det var dags för lite kvällsmat

Sitter på golvet och väntar på att äggen ska börja koka. Så otroligt tråkigt men vad gör man?
Funderar på om jag ska ha Disney-Maraton inatt eller har ni nå bättre förslag på filmer?


För det är dags för fredagsmyyyyyys!

Fredagkväll, 13 januari!
Of course har jag otur, med mitt helvetes internet! Är så trött på detta trådlösa nu. Vem fan uppfann det?!
Nåväl. Mobilblogg blir det nu efter som det inte fungerar på datorn.

Ingenting slår fredags godis och en stor cola <3


Mina julklappar

Har fått en del efterfrågningar angående mina julklappar och min lilla fotostudio som jag fick förra året när jag fyllde 21 år.
Jag tänkte att eftersom jag inte har något bättre för mig ikväll så tänkte jag ta några kort och visa er.
Hoppas det blir bra, har inte använt studion än för jag har inte haft något tillfälle. Mitt rum är inte litet men inte stort heller så kan inte ha dom framplockade.
Dom kommer komma till användning denna terminen, rätt så mycket faktiskt. Eftersom jag har mitt projektarbete och portfolio som jag har pratat om.
I tvåan så skulle vi sminka oss sjuka eller med blåmärken/brännmärken och sår.
Självklart valde jag och min kompis att vi ville sminka blåmärken/vara sjuk. Hel kul var det!
Detta är ett av temarna som jag kommer ha med i min portfolio.
Under denna vevan när vi hade detta så bodde min pojkvän hos mig. Han praktiserade/jobbade med att bygga Halmstads Skatepark. Efter skolan brukade jag och min kompis gå och hälsa på, just denna dagen gjorde vi det.
Hans chefer trodde allvarligt att Andreas hade slagit mig. Så mycket jag har aldrig skrattat när Andreas kommer hem och berättar detta.
Då sminkade min kompis mig väldigt bra!

Dagens lunch!

Vi äter mycket skaldjur och fisk i denna familjen.
Just nu sitter jag och äter lax/räk soppa med lite ris, så jättegott!


Vart hemma idag med

God morgon allisammans!

Hoppas ni har sovit gott, för det har inte jag! Haft ont i magen och fått den roliga röda mens veckan på köpet. Pallar inte!
Idag blev jag hemma också, måste få igång magen efter denna veckan så hela helgen blir det att sitta på toaletten med magen full med laxeringsmedel. Så otroligt roligt, eller inte...
Sen ska jag även planera vilka fotoraferingar jag ska göra och vilka personer som skulle passa till sminkningarna.
Som ni vet så har man projektarbete när man går i 3an och då ska vi göra ett projektarbete ( vem som helst förstod det ) och vi ska även göra vår egna portfolio men jag har bestämt mig för att förstora min portfolio med 3 4 sminkningar till.
Så min portfolio kommer ha dom obligatoriska sminkningarna som lärarna har bestämt plus mina som jag vill göra.
Hoppas jag blir nöjd, och att mina lärare bli nöjda. Siktar på högt betyg! :D
Nu ska jag ta itu med det jag ska göra så jag hör av mig sen. Ha det bra!

Imorgon är det fredag!

Godkväll, eller kanske ska säga god natt?
Whatever.
Full fart hela kvällen. Har fixat tavlorna, trixat i ett program som jag tänker visa imorgon och så har jag duschat. Hemskt mycket att göra va? ;)
Nu har jag i alla fall tagit kort på mitt rum så ska visa er hur det blev med tavlorna och Carpe Diem. Jättesnyggt!
Nu ska det bara upp tavlor på dom vita väggarna och sen är det klart, funderar bara vad jag ska ha. Det är det svåraste ju! Måste ju passa in med allt annat mög man har på rummet.
Nåväl, här kommer bilder!
Vill även säga god natt till er. Imorgon ska jag faktiskt till skolan, känner mig bättre.
Vi hörs en snabbis imorgon bitti om jag inte försover mig eller slöar på morgonen.
Riktigt nöjd!!!

Bloggplatsen.se vs Blogg.se

Jag vet inte hur många bloggar jag har haft, men jag blir aldrig nöjd! Fattar inte vad mitt problem är.
Jag har haft blogspot.com
Jag har haft blogg.se
Jag har haft myshowroom.se
och jag har haft bloggplatsen.se
Mina kompisar är nog rätt trötta på mig angående byta blogg hela tiden, eller göra en ny.
Fast det skiter jag i, dom behöver inte läsa ;) Jag har bara en blogg för att kunna skriva av mig och den som vill läsa får läsa, go ahead!
Nu bytte jag i alla fall från www.bloggplatsen.se till blogg.se
Dock måste jag erkänna att blogg.se har alltid krånglat för mig fast det var ju några år sen. Sen förstår jag mig inte riktigt på det här med koder och sånt men det lär man väl sig.

Nu slänger vi ut granen

... Eller ja, ner i kartongen. Hej då vår fina plastgran!
Jag och mina syskon har fått som uppgift av mamma att plocka ner granen medans hon åker in till stan och handlar.
Vilken tur att den inte barrar också, slippa dammsuga är rätt gutt faktiskt! ;)
Så här såg den ut, bai!

Hoppas ni sovit gott!

God morgon på er! :)
Sitter och äter lunch, blev makaroner och köttbullar till mig och Alwin.
Dock så har jag ingen matlust så får tvinga i mig maten vilket är äckligt men man måste ju äta.

Idag kommer pappa hit, fast han har ju bott här några dagar nu för han håller på att måla i hans lägenheten.
Men idag skulle han ha paus från målandet så han ska hjälpa mig med att sätta upp två tavlor och en
" Carpe Diem " från Ullared! Har inget på väggarna sen jag gjorde om mitt rum.
Kan visa före och efter bild i nästa inlägg, måste bara få upp tavlorna och städs ihop lite.

Nu ska jag äta upp maten. Hörs sen!


Vem är Jonna Ericsson?

Jag tänkte att jag skulle berätta lite om mig själv när jag ändå är igång, kan inte sova nu ändå!

Jag är född i Falun men bor nu i Oskarström utanför Halmstad. Flyttade ner hit samma år som jag skulle fylla 11 år.
Varför vi flyttade hit kan nog vem som helst räkna ut. Mina föräldrar är skilda sen många år tillbaka, pappa flyttar in i eget. Mamma börjar chatta på internet! Där börjar hon prata med en man från Halmstad, dvs som är idag hennes sambo. Alltså, vi flyttade hit pga kärleken. Som tur så flyttade pappa efter och fick jobb här.
Jag började 4an här.
Oh wait, kanske ska berätta att jag har gått om en klass pga mycket operationer/sekundrar,minutrar,timmar,dagar,veckor,månader på sjukhus. Då missar man mycket i skolan om vi säger så.
Nåväl. Gick om 3an i alla fall.
När vi flyttade hit så skulle jag börja 4an. Hamnade i en väldigt stökig klass, en klass som ingen lärare kunde kontrollera. Dom nästan " tillät " eleverna vara elaka mot varandra för lärarna vågade inte säga ifrån på riktigt.
I lågstadiet var jag en väldigt, livlig person i klassen men ändå lugn har jag fått höra många gånger, väldigt många gånger. " Jonna, hon är snäll. Hon är lugn " och allt sånt där.
Jag frågade alltid om hjälp inför klassen, räckte alltid upp handen. När man sa något som var fel så hjälptes vi åt att rätta varandra. Vi går i skolan för att faktiskt lära oss!
Men när jag kommer upp till mellanstadiet så tryckes många av oss ner. Minsta lilla fel man sa så blev man utskrattad och utpekad på rasterna " Du ska fel " och skrattar, precis som småbarn gör. Moget va?
Under den tiden på mellanstadiet och högstadiet så blev jag den här personen som vart tyst, ber inte om hjälp och räcker aldrig upp handen. Därför tror många lärare att jag inte förstår. Men det gör jag, jag förstår men vågar inte säga något. Ska det vara så?
NEJ SÅ SKA DET INTE ALLS VARA!
Så istället för att lärarna frågar om man kan så antar dom att man inte kan och därför " Jonna har det lite svårt i skolan har jag en känsla av "
Visst har jag det svårt i skolan, koncentrationssvårigheter men jag är väl inte helt dum i huvudet. Jag förstår faktiskt mer än vad många tror.
Allt det här teoriteska har alltid varit svårt, kommer alltid att vara. Tyvärr är det så!
Jag är mer den praktiska människan, där syns det att jag kan. Det är så förbannat synd att kärnämnerna ska krångla till det för mig.
Vi får se hur bra mina betyg bli nu när jag tar studenten. Även om det känns tungt nu så ska jag försöka få till det så bra som möjligt.

Åter till " Vem är Jonna Ericsson? "
Om jag skulle skriva mig som person av mina egna ord istället för att ta vad alla andra säger, som är typ samma sak hela tiden. Tråkig människa jag måste vara egentligen!
Men i alla fall, jag som person är faktiskt ( tycker jag själv ) verkligen inte egoistisk. Bryr mig mer om andra än mig själv vilket bli till sina konsikvenser.
Jag är mycket glad, trevlig men samtidigt blyg när jag träffar nya människor. Sen måste jag hålla med om vad andra säger att jag är väldigt duktig på att lyssna och hjälpa människor med sina problem men inte med mina egna. Jag har väldigt lätt att lägga andras problem på mina axlar, annars är jag rädd att utse som en dålig kompis.
Vilket jag vet att folk inte skulle tycka men så är det.
Mina svagheter är att ställa folk mot väggen om jag tycker dom har gjort fel. Jag menar, jag gör inte det direkt utan jag går och irriterar mig så länge till det exploderar. Då rasar 3e världskriget. Jag hatar att bråka med folk och folk som bråkar med mig helt utan anledning. Oftast så vet dom vilka knappar dom ska trycka på, för jag ger mig. Det är alltid jag som börjar lipa som en liten bebis och ber om ursäkt även om det inte är jag som har gjort fel. Fel av mig jag vet!

- Kärleken
Har båda sina för-och-nackdelar tyvärr men så är det väl alltid.
I början har jag svårt att lita på personen jag har någonting på gång med. Ju mer perosnen visar att han tycker om mig, desto fortare släpper jag in den personen i mitt liv.
Nu är jag tillsammans med en från Oskarshamn och för er som inte är så duktiga som jag i geografi så ligger det i Kalmars län. Fast det tror jag alla vet.
Den 10 april 2010 vart vi tillsammans och har hållt ihop sen dess. Vi bråkar aldrig men självklart finns där småtjaffs men det går fort över. Vi passar perfekt ihop! 
För er som tror på det här med stjärntecken och sådär. Ni har väl hört att Lejon ( som jag är ) och Skytt ( som Andreas är ) passar perfekt ihop? Det stämmer så otroligt bra.
Min pappa är också skytt, vi har en jättebra relation. Däremot min mamma som inte är Skytt eller Vädur ( Som även passar ihop med Lejon ), hon är VAttuman, herregud! Vi har haft våra duster.

Visst syns det att vi är lyckliga med varandra? :)
I tisdags firade vi 21 månader tillsammans, även om vi har 25 mil emellan oss. Vi klarar det galant!
Livet är som en dans på rosor.
Jag älskar dig Honey 


Detta var verkligen det sista inlägget nu.
Varför jag skrev detta långa var för att jag kom på det precis när jag hade lagt mig. " Oj, jag kanske ska skriva vem jag är " haha!
Dessutom så tycker jag om att skriva. Kommer bli långa inlägg förhoppningsvis, fast om intressanta saker såklart!... Inte som alla andra gör " Hej bloggen, idag har jag varit i skolan och det här är med out-fit " varje dag!
Nä, det är ingenting för mig. Kommer även börja med videoinlägg för att det kanske skulle bli lite roligare.

Hoppas ni sover gott, ni som gör det. För er som är på väg. God natt på er!

Sista inlägget för idag.

Tyvärr måste jag säga god natt nu.
Ska prata lite med pojkvännen innan jag ska sova. Imorgon är det en ny dag!
Undrar vad för film jag ska titta på idag, en Disney film tror jag. Som vanligt... Jag älskar Disney filmer.
Tycker inte om alla men dom flesta är favoriter.
Vi hörs imorgon! :D

Detta är något jag inte förstår mig på.

Det är när folk lägger sig i vad andra gör, hur andra ser ut och hur andra väljer att leva sina egna liv, gå i sina egna spår liksom. Det har jag aldrig förstått mig på. Jag menar, alla är vi helt olika. Vi har olika intressen, drömmar, framtidsplaner, vart vi vill resa, vem vi vill vara tillsammans med, gifta sig med osvosv.
Varför jag skriver detta här beror på att jag har själv varit med om det, miljontals gånger. Det är jag väldigt trött på.
- Vad andra gör
Varför ska man alltid lägga sig i vad andra håller på med? Det är inte din ensak, inte ditt liv!
Sköt du dit så sköter alla andra sitt. Sen är det en annan sak att komma med förslag när tex din kompis, bror, syster, mamma och pappa eller någon annan människa på jorden frågar er om hjälp, ni ska inte bestämma åt dom utan försöka hjälpa dom.
Har väldigt många kompisar som kommer till mig när dom behöver tips och råd. Dom frågar väldigt mycket om
" Vad hade du gjort i min situtation? " och självklart ger jag mitt svar och sen så kommer jag även med denna meningen " Gör vad som känns bäst för DIG "
Det har hjälpt många faktiskt, önskar det kunde hjälpa så många fler.
- Hur andra ser ut.
Come on!
Detta är ju bara så förbannat irriterande att folk har mage att mobba ut, frysa ut och vara ett ryggradslös kräk mot folk. Vi är människor, vi är en flock. Vi ska hålla ihop!
Jag kan bli så frustrerad på sånt här. Vad är det för fel med att folk vill klä sig på sitt vis, alla har vi en egen stil?
Lägg ner!
- Hur andra väljer att leva sina egna liv, det har man själv inte med saken att göra!
Vi har våra intressen, vi har våra drömmar, fantasier, vad man vill jobba med, vart man vill resa, hur man vill bygga sitt hus, vad för bil man köper, vad barnen ska heta, vad hunden/katten ska heta. Vad som helst!
Vi är alla olika. Vi fungerar inte på samma sätt, tänk på världen skulle vara tråkig om vi alla var likadana, ser likadana ut, tänker likadant och ja, vad man nu gör. Hur man är. Störande!
Vad tycker ni?
Kom gärna mer eran åsikt. Detta var mina åsikter om saker som verkligen jag inte förstår mig på.

Dagbok # 1

Kära läsare.
Här kommer ni få följa med på en resa där jag skriver om precis allting. Om mitt liv, pojkvän, vänner och familj.
Däremed kommer det även hoppa in lite bilder på min vardag, kanske blir roligare då. Sen även kommer det slinka in ett träningschema så man får rätt på kroppsformen till sommaren. Jag känner att jag behöver ta tag i min hälsa nu, egentligen skulle det varit dags för länge sen men så är det.
Man måste ha kraften till det med. Vissa tycker väl " Det är väl bara börja? " - För mig är det inte så, jag tycker det ska vara kul att träna och inte känna sig tvingad... Har jag fel?
Anyways, är det några fler som känner att dom skulle vilkja ta tag i hälsan. Hör av er! Vi kan kämpa tillsammans, eller hur! :)
Om jag skulle beskriva mig själv som person, hur skulle det vara?
Oh wait, vad sägs som en frågestund så vi lär känna varandra? Det tycker jag är en bra idé.

RSS 2.0