< Till bloggens startsida

Mina planer om framtiden

Nu är det inte alls långt kvar tills jag slutar gymnasiet, ser så mycket framemot att ta studenten 8 juni med mina vänner.
Inte nog med det så ska det bli så fruktansvärt skönt att slippa Praktiska i Halmstad. Vill aldrig gå där igen!
Självklart kommer jag sakna alla vännerna i klassen men aboslut inte skolan. Hade jag inte varit så dum så hade jag inte denna linjen, tycker inte det är kul att sminka längre. Sminkar aldrig mig själv förutom när jag ska på fest och hur ofta är det? 

Efter studenten så ska jag umgås med mina vänner så mycket som möjligt, samt familjen. Hoppas på en fin sommar då man kan bada i havet, äta glass hur mycket man vill och vara ute sent på nätterna. Hänga på någon mysig ute servering och ta några drinkar en solig kväll med vännerna.

I början av augusti fyller jag år, 2 augusti om det ska vara dagen. Då fyller jag 22 år. Det ska firas med kärlek, glädje och alkohol bland vänner och pojkvän, sen blir det med familjen. Jag har en del vänner som också fyller år i augusti så dom vill jag helst hinna fira innan jag flyttar.

Oh wait, ska jag flytta?
Ja det ska jag. Upp till Oskarshamn så ska jag flytta ihop med Andreas i hans nya lägenget som han flyttar in i nästa vecka. Ska även börja plugga på komvux där eftersom mina betyg inte kommer sluta så där jätte bra. Vill inte ens veta hur mina betyg kommer se ut så, skrämmande vad en skola kan förstöra ens självförtroende totalt, få en må dåligt att man inte vill gå till skolan längre.
Även om jag försöker och tänker att jag ska gå dit så blir det inte så. Morgondagen består mestadels av ångest och magont. 

När jag har flyttat in till Andreas och fått göra mig hemmastadd innan skolan börjar, kommer inte ihåg om det var den 27 augusti eller 27 september ( tror det är 27 augusti ) så tänkte jag försöka komma igång med träningen tillsammans med min sambo som vi blir. Vi båda har besämt att det är dags att göra något åt hälsan så vi trivs i våra kroppar. 

När skolan börjar så blir det att dyka ner i böckerna. Få igång mitt liv så jag kan söka jobb. Börja jobba och tjäna mina egna pengar så jag kan betala hyran, köpa saker utan att det svider i plånboken.
Bli vuxen helt enkelt. Ta mina egna ansvar och låna andra backa undan. Jag ser framemot mitt liv.
Det verkar som jag vet hur jag vill ha mitt liv.

Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0