< Till bloggens startsida

Tiden efter studenten

VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG
 
Jag tänkte berätta lite om hur jag har haft det efter jag slutade på gymnasiet ( det bästa jag någonsin gjort faktiskt )
Känslan att springa ut ifrån skolan och träffa nära och kära, åka flak och sen bara festa loss i vagnen var som en befrielse. Tyvärr så vart jag dålig efter turen i vagnen pga vädret. När jag kom hem hade jag feber och frossa. 
Som tur så på kvällen efter all mat man hade missat under dagen, man åt mer än vad man behövde egentligen så vart kvällen räddad. Hade massor av underbara människor med mig denna dagen. TACK FÖR ALLT!
 
Nu är jag arbetslös och snart en elev igen haha! Måste läsa upp mina dåliga betyg på komvux pga all skolkande och inget engamange den sista tiden i skolan. 
Shit happens! 
Under den tiden jag gick och väntade på att få flytta hemmifrån var nog den längsta tiden jag varit med om. Om man inte räknar med att sluta skolan då.
Packa ihop alla saker ifrån rummet var skittråkigt, tog några dagar för jag tyckte det var så tråkigt haha!
När väl flytten kom en lördag så följde mamma, pappa, Kewin och Alwin med mig. När vi kom fram så var inte älskling hemma för var tvungen att jobba extra. 
Jag visade alla lägenheten och dom tyckte den var jättefin, fräsch och den var perfekt för oss, tror jag? Jag trivs som fisken i vattnet. Tills älskling kom hem så av någon anledning somnade mamma på soffan, Kewin spelade playstation 3 och Alwin... Lekte med sina bilar medans jag och pappa började lasta in alla kartonger och prylar in i lägenheten. Vi pallade inte vänta tills Andreas kom hem.
 
När han väl hade kommit hem så började vi fixa iordning, spika upp talvor, lägga alla saker som inte skulle vara uppe i kartonger och ner i förrådet. Denna dagen gick snabbt minns jag. 
Dagen efter så åkte familjen hem igen, men det dröjde inte länge tills vi skulle ses igen för dom skulle till Öland och vi passade på att säga hej och hejdå hehe! 
 
Jag har det jättebra med min älskling, kompisar här och stan. Oskarshamn slår Halmstad / Oskarström med hästlängder, väldigt långa sådanna.
Tyvärr så har jag ingenting att göra på dagarna när Andreas jobbar så det blir att plocka iordning här.
Oh btw, innan jag glömmer det. Vi har blivit med katt, Simon. Andreas katt om från början för kan inte bo där han bodde innan av personliga skäl. Men han trivs jättebra, äter, skiter och sover som han ska. Är jättemysig och busig. Och jag älskar Simon, han är som mitt barn haha. 
 
Detta var allt jag hade att berätta just nu. Ska försöka bli bättre med uppdateringen. Bara designen kommer upp för jag har massor av roligheter på gång. Take care!
 

Kommentarer
Helena

VI saknar dig massor men är så glad för din skull. Att flytta hemifrån är sista steget i min och pappas uppfostran och du har/är världens bästa dotter och jag hoppas vi kunnat göra allt för dig. Vi kommer alltid finns för dig så om det är någonting så är det bara att lufta luren...är det något allvarligt kommer jag genast:)
Ni bor jätte fint och jag hoppas det kommer fungerar i den nya skolan.
Jag är en stolt mamma och jag älskar dig över allt Jonna!
//Mamma

2012-08-12 @ 21:48:37
URL: http://hea71.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0